Star Trailer - kvalité?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 033
F

Farouk

Blir så förvirrad. :confused:
Har hört av ganska många nu, att det är USEL kvalité på Star Trailer-vagnarna!
Stämmer detta verkligen?

Funderar mest på Ringo Star-modellen, men även i allmänhet också.

Sv: Star Trailer - kvalité?

På ekerö kryllar det av startrailers, och vad jag har hört så har alla vart nöjda! (Även jag!) Elekrtonik, material och allt sånt har fungerat exemplariskt på min vagn iaf.
Vad är det för något de har klagat på?

Har bara haft en som jag fortfarande har kvar och jag tror inte jag skulle kunna vara mer nöjd, det finns en och annan detalj som man kanske kunde önska men så är det väl alltid. men är en 97:a mitt störtsa "önskemål" är att det skulle vara lite bätte ventilation, men det är något som man ganska lätt kan åtgärda själv.

Jag kan inte hålla med. Tycker att det är ett prisvärt släp.
Jag har en Star Safir och den har t.ex mycket bättre kvalitet än Värmlandsvagnen.

Mycket bättre vägegenskaper dessutom. VV är skramlig jämfört med Star.

Jag har en vän som bytte sin Startrailer till en VV för hennes Star var så ostabil på vägen.

Jag hyrde många olika VV innan jag köpte mitt Star och märkte en stor skillnad på vägegenskaper? Samma dragbil hela tiden.

Jag har en bekant som sålde sitt Star för det tyckte det började "wobbla" om de körde över 70 km, vet inte om det måste varit något fel på det exemplaret, min har aldrig "wobblat" och jag har kört klart över 70 med den.

VV tycker jag är stadig men så tung så tung så tung, nej ingen sådan för mig.

Att den började "wobbla" kanske kan ha att göra med att dragbilen som användes var på gränsen till för lätt (trots att man höll sig inom vad reg.bevisen sa)/ostabil dvs den klarade inte av att ge ekipaget stabilitet?!?! En fundering bara....

//Alice

Jag hade också detta problem och blev först väldigt besviken när jag köpt min Star safir, men det var inte transporten det var fel på utan bilen...efter att jag bytt stötdämpare på bilen så gick det mycket bättre. Fast den går ännu bättre nu när jag har en lite tyngre bil också.

Njae, inget speciellt, men man blir ju lite konfys iaf. :crazy:
Det är ju ett "erkänt" märke och allt.

Men man vet ju aldrig om det handlar om ren avundssjuka :(

Kanske var det så, jag vet inte, vet att de hade flera bilar men om de bara drog med samma eller om det inte var någon skillnad eller om det inte rekflekterad över OM det var någon skillnad vet jag inte.

Själv har jag inte haft det problemet oavsett vilen bil jag har dragit mitt med.

jag har en Star Tralier Diamant boggie.. skitbra!! Det enda som har h'änt är att klistermärkena Star Trailer bokstäverna har lossnat lite här och var... Finns inget att anmärka på överhuvudtaget.

att det börjar wobbla kan ju bero på mkt. T.ex. vädret.... Vårat börjat också wobbla när det blåser skitmkt och man e på motorvägen, men det har ju inget med märket att göra, det är ju för att transporten är så hög och stor..

jag har aldrig kört någon startrailer men jag har aldrig varit inne på att ens köpa en, jag vet inte varför men dom jag sett har inte tilltalat mej. kan vara att jag tycker dom ser opålitliga ut. vet inte. hörde om en ganska hemsk incident att en häst fått ut frambenet genom skötardörren och fastnat. att den liksom hade fjärdat o det ska dom väl inte kunna?
är dalavagn samma som star? i så fall har jag hängt på det där bak o det var inget att ha! gick hur ostadigt som helst!

Nej Dalavagnen är inte samma sak som Star.

Pretty_Fly skrev:
... att en häst fått ut frambenet genom skötardörren och fastnat. att den liksom hade fjärdat o det ska dom väl inte kunna?

Låter ganska konstigt? :crazy:
Då måste hästen ha hoppat över/under bommen eller något. Felaktigt uppbunden?
Vad menar du med "fjärdat"? Fjädrat? Hurdå? :confused:

för det första menar jag fjädrat :p
den stod kvar bakom frambommen. jag vet inte exakt hur men bara att dörren hade fjädrat ut och hästen hade fastnat sen kunde den ju inte fjädra ut när hästen försökte dra inåt. förstår du?
dörren var alltså inte förstörd, bara hästen.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 231
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 566
Senast: hastflicka
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 475
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka