Star-Trekk Western

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mount Never Rest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 496
M

Mount Never Rest

Jag vet att det redan finns liknande trådar, men jag skulle vilja ha en tråd bara om ST Western;)

Jag har tidigare funderat (och funderar fortfarande) på en bomlös o i en tidigare tråd har jag fått svaret att den sadel som bäst passar mina krav är just en ST western...

Sååå... Nu vill jag veta allt om just ST western! Jag ska även maila till Kaupre och höra lite med dom, men jag vill även ha synpunkter av er:D

Fördelar? Nackdelar?

Lite frågor jag kommer på:
Är Kaupre bäst om man ska köpa en sådan?
Måste man ha något tunnt under mot hästen? (jag vet att det är paneler men för smutsen)
Snurrar den vid uppsittning? (jag vet att det är bäst att sitta upp från pall men om man måste från backen vid något tillfälle..)
Vad menar dom med storlek på kaupre? M, W, XW, XXW ?
Hur är dom i sits storlek? Jag har 16" i western & 17" i engelsk
Är det någon som råkat ut för snedsydda säten etc? (Verkar var jämnt det händer när man läser i vissa trådar...)

Visa även gärna bilder på era sadlar:bump:

Har ni en annan ST sadel kan ni väl också berätta lite för jag antar att dom är ganska lika varandra;)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Star-Trekk Western

*putt*
Kom igen! Jag vet ju att flera av er har denna sadel:crazy:

Mount Never Rest skrev:
Jag vet att det redan finns liknande trådar, men jag skulle vilja ha en tråd bara om ST Western;)

Jag har tidigare funderat (och funderar fortfarande) på en bomlös o i en tidigare tråd har jag fått svaret att den sadel som bäst passar mina krav är just en ST western...

Sååå... Nu vill jag veta allt om just ST western! Jag ska även maila till Kaupre och höra lite med dom, men jag vill även ha synpunkter av er:D

Fördelar? Nackdelar?

Måste man ha något tunnt under mot hästen? (jag vet att det är paneler men för smutsen)
Snurrar den vid uppsittning? (jag vet att det är bäst att sitta upp från pall men om man måste från backen vid något tillfälle..)
Är det någon som råkat ut för snedsydda säten etc? (Verkar var jämnt det händer när man läser i vissa trådar...)

Har ni en annan ST sadel kan ni väl också berätta lite för jag antar att dom är ganska lika varandra;)

jag har två startrekk sadlar, varav den ena är en westernsadel.
jag är nöjd med min sadel , den är som en dröm att rida i, mjuk och skön. min häst tycker också om den mycket etrsom den inte är stel som en bomsadel, han har blivit en ny häst sen jag bytte till denna.

nu till dina frågor, ska försöka svara på dem

jag beställde min sadel indirekt från kaupre, vilka jag tycker är bra att beställa ifrån eftersom de har bra kunskaper om sadlarna och dessutom är generalagenter för dem i sverige om jag inte missminner mig helt.
man måste inte ha något alls under sadeln, men man kan lika gärna ha det. just nu har jag en granerupad, vilken jag tycker är bra eftersom min sadel gärna glider framåt. om jag inte vore så lat för att putsa min sadel så ofta/är så rädd om min sadel så skulle jag inte ha något alls under... tror att den ligger bäst då.
storlekarna är jag inte så bra på, kolla med kaupre..
mitt säte och allt är som det ska..

hoppas att jag har hjälpt dej med nått.. råga gärna mer om det är nått du undrar över

suberdoo skrev:
jag har två startrekk sadlar, varav den ena är en westernsadel.
jag är nöjd med min sadel , den är som en dröm att rida i, mjuk och skön. min häst tycker också om den mycket etrsom den inte är stel som en bomsadel, han har blivit en ny häst sen jag bytte till denna.

nu till dina frågor, ska försöka svara på dem

jag beställde min sadel indirekt från kaupre, vilka jag tycker är bra att beställa ifrån eftersom de har bra kunskaper om sadlarna och dessutom är generalagenter för dem i sverige om jag inte missminner mig helt.
man måste inte ha något alls under sadeln, men man kan lika gärna ha det. just nu har jag en granerupad, vilken jag tycker är bra eftersom min sadel gärna glider framåt. om jag inte vore så lat för att putsa min sadel så ofta/är så rädd om min sadel så skulle jag inte ha något alls under... tror att den ligger bäst då.
storlekarna är jag inte så bra på, kolla med kaupre..
mitt säte och allt är som det ska..

hoppas att jag har hjälpt dej med nått.. råga gärna mer om det är nått du undrar över
Tack för ditt svar:D
Jag måste erkänna att det känns frestande att köpa en:d Men jag måste hålla mig lite till tåls, ekonomin tycker inte samma som jag:o

Hej!:)
Vi köpte ganska nyligen en Star-Trekk Wetstern naturfärgad!:bump:
Vi är hittills väldigt nöjda med den och är lite förvånade över hur stabil den är för att vara en bomlös. Vi har just nu en tillvänjnings period för oss själva eftersom vi bara har ridit i engelska sadlar förut.;)

Jag tycker att man fick ett trevligt och proffsig hjälp från dem.:bow:

Ett problem som jag inte riktigt har löst än, men det funkar med vanligt schabrak allround så länge.

Den sitter förvånandsvärt stabilt, det funkar i alla fall på våran häst att sitta upp utan pall om man är lite graciös, vilket jag inte alltid är med alla vinterkläder!:angel:

Det är väl storlekarna på framvalvet tror jag, men när jag hade kontakt med dem så talades det om stl. 1, 2 & 3 osv. Storleken på våran är 2 och passar bra på våran häst.

Vi har också 17" på engelsk och ST passar jättebra i sätesstorleken.

Vi har inte hittat något än i alla fall och den ligger bra och still på hästen.

Har tyvärr inte tagit några bilder på den än.

/Camilla

:idea: Det var ju dig jag tipsade om en show filt!

Åhhh.... Jag blir verkligen frestad & det blir ju inte direkt bättre av att jag bara får positiva reflektioner om sadeln;)
Varför måste allt kosta pengar:mad:

Liknande trådar

Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 631
Senast: caballus
·
Western Ärvde en begagnad westernsadel till min häst,eftersom han har sadeltvång så visste jag inte om det skulle funka öht,men han var väldigt... 2
Svar
29
· Visningar
6 759
Ridning Vad tycker vi om dom? Jag har tänkt att köpa en bomlös sadel, och har kommit in lite på star trekk.. De jag tänkt mig är i såfall... 2
Svar
26
· Visningar
5 662
Senast: Lella
·
H
Utrustning Hej! jag har läst och letat efter information på nätet och frågat i diverse hästaffärer, men ingen kan ge mig ett vettigt svar... 2
Svar
39
· Visningar
4 469
Senast: Mursten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31