Står under sig

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Skruffa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 987
S

Skruffa

Veterinärtid redan bokad!

Vill bara höra vad ni tror.

Mitt sto har fått som en rand över rumpan, (ser ut som om en slaggjord skulle legat och tryckt länge, vilket det naturligtvis inte har gjort, bara som ett försök att förklara). Hon ha blivit svår att lyfta framfötterna, vill inte stå så länge.
Hon älskar att bli masserad, somnar nästan. Hon har haft lite bärrandsröta men det försvann i o m senaste verkningen.

Vad tror ni?

Sv: Står under sig

För att förstå den där "randen" måste du nog nästan lägga in bild, fattar inte alls:confused: Särskilt om jag tänker på hur musklerna ligger och slaggjord så blev det svårt att förstå?

Annars låter det som ont och helt rätt att kolla upp. Att hon avlastar bak/rygg?

Ja, det är lite svårt att förklara, har tyvärr ingen kamera.

Om man tänker sig ca en och en halv handflata (tummen vid svansen och lillfingret mot korset) upp från svansroten så
löper det som en insjunken sträng från sida till sida över rumpan, ca 2cm bred.

Får du nån uppfattning nu av vad jag menar?

Jag förstår hur du menar, för mitt sto har sådana "ränder" på bägge sidorna svansroten. Mina stallkamrater (och jag) tror att det är lite väl tydliga muskler. Men jag följer den här tråden för att se om det är något värre. :crazy:

Ja då tror jag att jag förstår!

Det går ju en linje där på alla och något ligament har jag för mej (har inte bilderna nu på jobbet) Om den linjen är väldigt djup kan det ju vara att hästen spänner sej i baken/ryggen vilket stämmer med övriga symtom?

Korsförlamning?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Ceta
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 216
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För... 2
Svar
21
· Visningar
2 045
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 171
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka