Star wars - vilken ordning?

Tack alla! Det lär ju vara ett projekt som pågår ett tag framöver. Det är inte tänkt som ett helgmaraton precis, utan mer som något samlas vid då och då :)
 
Plus att Hayden Christensen är så ohyggligt träig att det finns inte! I nivå med Keanu Reeves :rofl:
Haha ja ugh, hur blir hon kär i honom? Han är ju en Incel. Till och med en 90-talist på jobbet såg om dem nyss och häpnar (trots att hon gillade kärleken då när det begav sig).

Nu råkar jag gilla Keanu Reeves som är såååå söt, så den biten ger jag mig inte in på ;)
 
Tack alla! Det lär ju vara ett projekt som pågår ett tag framöver. Det är inte tänkt som ett helgmaraton precis, utan mer som något samlas vid då och då :)
I så fall starta med 4,5,6 för att öka chansen att ni i alla fall ser tre av dem och inte bara ger upp efter ettan ;). (Då kan barnen snorkigt säga att de bara sett de klassiska filmerna om det skulle råka bli så att ni bara ser tre.)

De tre första (o de tre sista) relaterar så mycket till de tre i mitten att det blir så att om man bara sett dem så har man inte sett Star Wars. Men har man bara sett 456 så har man sett Star Wars. Om det blir begripligt.
 
I så fall starta med 4,5,6 för att öka chansen att ni i alla fall ser tre av dem och inte bara ger upp efter ettan ;). (Då kan barnen snorkigt säga att de bara sett de klassiska filmerna om det skulle råka bli så att ni bara ser tre.)

De tre första (o de tre sista) relaterar så mycket till de tre i mitten att det blir så att om man bara sett dem så har man inte sett Star Wars. Men har man bara sett 456 så har man sett Star Wars. Om det blir begripligt.
Jag tror jag hajar :D

Blir spännande att se vad jag tänker framöver, när jag sett några eller alla av dem!
 
Jag är ett stort Star Wars-fan. Kan inte leva utan Star Wars. Fullkomligt älskar 4-5-6 givetvis, 7-9 har jag också tagit till hjärtat trots J.J Abrams fullkomliga slaktande. Tycker Rian Johnsons bidrag är överlägset bättre än Abrams.

1-3 kan jag klara mig utan, även om de innehåller en del minnesvärda scener.
 
Se 456 och strunta i resten. Det andra är inte StarWars, det är bara ett kommersiellt leksaks-säljar-jippo.
Mja jag har för mig att original Star Wars totalt revolutionerade leksaksäljandet i film :D så de har kört den linjen från start. Har för mig att han var först med procent på leksakerna där.

Oh my god så mycket leksaker grannpojken hade från Star Wars förresten.
 
Mja jag har för mig att original Star Wars totalt revolutionerade leksaksäljandet i film :D så de har kört den linjen från start. Har för mig att han var först med procent på leksakerna där.

Oh my god så mycket leksaker grannpojken hade från Star Wars förresten.

Men det var ändå leksaker, som fick senare ett högt samlarvärde dessutom. En viss antydan till mängd.

Till star-wars ettan kom det sjukt mycket star-wars skräp, för man måste ju ha en Darth Maul doftgran till bilen, och badskum, och lakan och allt möjligt strunt. Kvaliteten var dessutom som på något sämre plagiat, i stort sett på allt utom några få av leksakerna.

Numera är det standard att större filmproduktioner öser ur sig kopiöst med tema/relaterat skräp, där merparten har knappt någon lös anknytning till självaste filmen/storyn.

Dessutom var 1-3 filmerna knappt ens godkänd underhållning. De förtar orginal -"storyn" mer än vad de lyfter.
 
Jag älskar star wars! Håller inte alls med om att 1-3 är dåligt, tycker de är jättebra.

Startar man med 1-3 så går man miste om vissa viktiga avslöjanden. Finns en massa ideer om vilken ordning som är bäst men jag landar nog i: 4-6, 1-3, 7-9 😊
 
Men det var ändå leksaker, som fick senare ett högt samlarvärde dessutom. En viss antydan till mängd.

Till star-wars ettan kom det sjukt mycket star-wars skräp, för man måste ju ha en Darth Maul doftgran till bilen, och badskum, och lakan och allt möjligt strunt. Kvaliteten var dessutom som på något sämre plagiat, i stort sett på allt utom några få av leksakerna.

Numera är det standard att större filmproduktioner öser ur sig kopiöst med tema/relaterat skräp, där merparten har knappt någon lös anknytning till självaste filmen/storyn.

Dessutom var 1-3 filmerna knappt ens godkänd underhållning. De förtar orginal -"storyn" mer än vad de lyfter.
Ja det är ju på den tiden innan man insåg att leksaker kunde få ett värde framöver så mycket slängdes. Vilket gjorde att det blev ett värde av det som blev kvar. De är inte mycket mycket finare än leksaker idag, vi har några i förrådet som är garanterat ovärda någonting alls :D i sitt tillstånd. Sedan hjälps värdet på alla leksaker av att den generationen som fick det i julklapp blivit 40+ år och bankdirektörer som har lust att lägga pengar på nostalgi och ångrar att de slängde sina gamla leksaker. Så ge det tid bara. De som såg 1-3 är inte gamla nog ännu bara.

Självklart är att första filmen som satsar på leksaker och startar trenden blir lite annorlunda kanske. Men girigheten och köpglädjen är ju desamma.

Själv har jag köpt en del Harry Potter "skräp" i min dar.

Filmerna 1-3 tycker jag inte alls om, men det vet jag inte vad det skulle ha med saken att göra. Barnen som var 9-14 när de kom tyckte tydligen de var fantastiska och det är ändå den åldersgruppen man vände sig till i mycket. Det är i den åldersgruppen man skapade Star Wars magin från början.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 794
Senast: Migo
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 088
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 751
Senast: Lobelia
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
391
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp