Bukefalos 28 år!

Starta eget eller "hobbyverksamhet"?

MaritH

Trådstartare
Några av er är säkert väl insatta i juridiken kring hästföretag. Jag har börjat ha lektioner lite då och då för privatryttare, och jag hyr ibland ut min hästtransport. Om jag skulle fortsätta med det (har börjat under senhösten) så skulle det på ett år röra sig om ca 5000 kr i inkomst, än så länge svart.

Finns det något som går under "hobbyverksamhet" eller liknande? Jag tänker att om jag räknar både inkomst och utgift i just hästverksamheten (utgift då stallplats, material, reparationer av transporten osv) - då går det ju knappast plus. Ska jag ändå starta ett företag för att inte vara en smitare? För att det ska gå plus behöver jag ha in ca 2-3000 kr/ månad, och det har jag inga ambitioner att få in.

Hjälp mig ni som är kunniga :)
 
Sv: Starta eget eller "hobbyverksamhet"?

Låter som en typisk hobby. Ska det vara företag är det också meningen att det ska gå med vinst.
 
Sv: Starta eget eller "hobbyverksamhet"?

Jag tyckte också att det lät rimligt. Jag får väl ringa skatteverket och dubbelkolla för att vara helt säker förstås, men jag tänkte väl att det borde kunna vara på det sättet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har köpt en "stor" gård. Den har redan i dagsläget inkomster från lokaler på ca 80 000 kr/år + att jag kommer hyra ut stallplatser...
Svar
16
· Visningar
2 542
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: Snubbelfot
·
P
Ekonomi & Juridik Jag och en vän har fått nys om en anläggning som hyrs ut per box här i närheten. Det finns sammanlagt 30 box och ridhus med de flesta...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd angående start av firma! Tänkte starta upp en enskild firma, och behöver ta ett lån (under 100 000 kr). Men för...
Svar
15
· Visningar
3 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp