Startförbud

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Anonymast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 946
A

Anonymast

Hur är det när man fått startförbud i 5 dgr... Ska man lämna in vet.intyg även om det gått en längre tid sedan stoet fick startförbudet? Eller behöver man inte det om det gått en viss tid sedan hon fick startförbud?
Är helt ny på detta med trav så jag hoppas att ni kan hjälpa mig.

Sv: Startförbud

Startförbudet gäller i fem dagar men om den fick +friskintyg så får inte hästen startas förrän hästen är friskförklarad av legitimerad veterinär oavsett hur lång tid det tar att få friskintyget. Böjprov och godkänt körprov i tävlingstempo måste utföras

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Pinus
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka