Vita_N_6520
Trådstartare
Finns det någon bestämmelse om hur tidigt startlistor ska vara ute?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det räcker väl att planera två dagar innan, om man inte ska jobba eller nåt sånt. Men jag vet, jag är likadan, inne och kollar så fort tiden gått ut. Men fyra, fem dagar före tycker jag är rimligt. Måste bara berätta att när jag började jobba med att arrangera tävlingar fanns inga datorer!!! Då tog man alla anmälningar skriftligt, skrev startkort (ett litet kort för varje ryttare) och sen blandade man som en kortlek! Det var lottningen. Sedan fick man skriva på skrivmaskin, och stryka med linjal o penna, snygga listor...Sen hade man en telefontid kvällen före tävlingen som ryttarna kunde ringa och få startnummer och hästnummer. Ryttarmeddelande skickades på post ca en vecka före tävlingen. Det var tider detResultatlistor kom i bästa fall en timme efter avslutad klass, de skulle ju skrivas på maskin efter startkorten som domarsekreteraren lagt i ordning under tävlingen, alltså sorterat efter hand!