Startlistor.?

Sv: Startlistor.?

Vet inte, men det är väl schysst av arrangören att göra preliminära sådana när anmälningstiden gått ut.

Mig veterligen står det bara i TR att ryttarmeddelandet ska finnas tillgängligt en vecka innan tävling. Finns inget i TR om startlistor tror jag.

Jag tror inte ens att startlistorna måste ligga ut enligt TR. RM ska finnas minst en vecka innan tävlingen iafa. men tror inte klubben har ngn skylidghet att lägga upp listorna. Bara man kan få reda på vilket startnummer man har.

Fast jag är inte 100, kan ha fel. Har inget TR till hands.

Okej. TR är lite efter i utveckligen alltså.. ;) :D

Jag vill ju ha startlistorna nu (Eller ja, helst för några veckor sen :angel: )
Jag kommer kolla sidan minst 20 gånger om dagen tills de kommer dit, eftersom jag är så nyfiken.. :p
Vill ju veta vilken tid jag startar, och när de andra startar så man kan planera lite..

Fast det räcker väl att planera två dagar innan, om man inte ska jobba eller nåt sånt. Men jag vet, jag är likadan, inne och kollar så fort tiden gått ut. Men fyra, fem dagar före tycker jag är rimligt. Måste bara berätta att när jag började jobba med att arrangera tävlingar fanns inga datorer!!! Då tog man alla anmälningar skriftligt, skrev startkort (ett litet kort för varje ryttare) och sen blandade man som en kortlek! Det var lottningen. Sedan fick man skriva på skrivmaskin, och stryka med linjal o penna, snygga listor...Sen hade man en telefontid kvällen före tävlingen som ryttarna kunde ringa och få startnummer och hästnummer. Ryttarmeddelande skickades på post ca en vecka före tävlingen. Det var tider det:angel: Resultatlistor kom i bästa fall en timme efter avslutad klass, de skulle ju skrivas på maskin efter startkorten som domarsekreteraren lagt i ordning under tävlingen, alltså sorterat efter hand!

Detta gäller dressyr, nytt för i år.

Mom 204
Rad 1-3 ändras till samt tillkommer
Startordningen bestäms av tävlingsarrangören genom lottning. Vid fler än 40 anmälda ekipage skall
uppdelning av klassen ske, antingen i flera avdelningar eller genom bortlottning, eller så att klassen
delas över två dagar.
”P” Vid sammanslagning av kategorier skall samlottning ske.
Definitiv starlista skall finnas tillgänglig senast kl. 18.00 dagen före kommande dags klasser.

Alla dressyrändringar.
http://www2.ridsport.se/files/{239DABD1-BBB6-48D6-9AFB-99C2395FE7C1}.pdf

Ja för mig räcker det att kunna planera dagen före egentligen, eftersom jag ändå inte ska göra något annat. Men jag vill så gärna göra det. Minst en gång varje dag i några veckor.. :angel: :D

Men usch, vad jobbigt det lät :eek:
Fast ändå väldigt mysigt på något sätt... Hur länge sen var det? (om man får fråga :angel: )

Oj, tack! :bow:

Det där var intressant att läsa!

Men det är synd att det inte finns någon regel för preliminära startlistor.. :angel: :p

Slutet av 80-talet. Sedan kom tävlingsprogram som var i DOS - enkelt att hantera - inte! Jag älskar Equipes tävlingsprogram, det gör allting så enkelt, nästan för enkelt, för ryttarna begär alla möjliga ändringar, "det är ju bara att trycka på knapparna..."

Man kan ha nästan lika kul när man ska arrangera tävling och det är strömavbrott :idea:

/PF - som skrattar gott åt minnet av den tävlingen, en av klubbens medlemmar ståendes mer el mindre skrikandes på läktaren som "speaker" :rofl:

Sitter just nu och väntar på att startlistor för tävlingen i morgon ska läggas ut. Känns lite sent eftersom klockan snart är 9....:mad:

Det är absolut för sent. Finns inget tel nr i ryttarmeddelandet så du kan ringa och kolla ditt startnummer?

Fast det räcker väl att planera två dagar innan, om man inte ska jobba eller nåt sånt. Men jag vet, jag är likadan, inne och kollar så fort tiden gått ut. Men fyra, fem dagar före tycker jag är rimligt. Måste bara berätta att när jag började jobba med att arrangera tävlingar fanns inga datorer!!! Då tog man alla anmälningar skriftligt, skrev startkort (ett litet kort för varje ryttare) och sen blandade man som en kortlek! Det var lottningen. Sedan fick man skriva på skrivmaskin, och stryka med linjal o penna, snygga listor...Sen hade man en telefontid kvällen före tävlingen som ryttarna kunde ringa och få startnummer och hästnummer. Ryttarmeddelande skickades på post ca en vecka före tävlingen. Det var tider det:angel: Resultatlistor kom i bästa fall en timme efter avslutad klass, de skulle ju skrivas på maskin efter startkorten som domarsekreteraren lagt i ordning under tävlingen, alltså sorterat efter hand!

När jag tävlade i England för något år sedan var det fortfarande så. Fick ringa och få sin starttid. De ligger lite efter oss i Sverige. Typ 20 år.

Ringde numret som fanns på ryttarmeddelandet. Dom höll på med tiderna sa dom. Vid typ halv tio gick jag och sov. Kollade tiderna på morgonen i stället...lite dåligt tyckte jag allt att det var..:smirk:

Men dom kan ju inte ha dem ute SÅ sent :eek:
Det var lite dåligt faktiskt. Borde man inte planera lite bättre än så? :confused:
Jag som börjar bli sur för att mina inte är ute till tävlingen på lördag..

Hur gick det på tävlingen? :D

Liknande trådar

Övr. Hund Startlista: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-KiPhzsVsw6LOoLXoXht1BPcMkv06G8sYHCIKSPNfww/htmlview# Startar kl 07 svensk tid
Svar
3
· Visningar
299
Senast: Migo
·
Hoppning I morgon drar äntligen Världscupen 2023-2024 igång. Premiären går i Oslo. Några mer som är taggade? Och framförallt - någon som har... 12 13 14
Svar
269
· Visningar
22 242
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II