Startnummer

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare GallantBrook
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 334
G

GallantBrook

Startnummret som man har när man tävlar (dressyr) är de det nummret som de ropar upp när man ska in på banan? Jag har startnr 11 men är det sjunde ekipaget :confused:, om det är någon som blir stuken har man fortfarande samma startnummer då? :confused:

Sv: Startnummer

Startnummret som man har när man tävlar (dressyr) är de det nummret som de ropar upp när man ska in på banan? Jag har startnr 11 men är det sjunde ekipaget :confused:, om det är någon som blir stuken har man fortfarande samma startnummer då? :confused:
Du har alltid samma startnummer, hur många som än stryker sig(eller efteranmäler sig). Så du kommer alltså ha startnr 11 i den klassen, men starta som nr 7. (om det inte blir fler strykningar eller efteranmälningar dvs)

Du har alltid samma startnummer, hur många som än stryker sig(eller efteranmäler sig). Så du kommer alltså ha startnr 11 i den klassen, men starta som nr 7. (om det inte blir fler strykningar eller efteranmälningar dvs)

Okej, men är det nr 11 dom kommer ropa upp då? för startnummrera är ju inte i ordning.

Oftast så ropas det inte upp någonting på dressyrtävling utan man får själv hålla reda på sin tid, annars brukar det vara namnet.

Oftast så ropas det inte upp någonting på dressyrtävling utan man får själv hålla reda på sin tid, annars brukar det vara namnet.

Jaha men när vet man vilken tid man startar? måste man räkna ut det själv?

Menar du inte hästnummer nu?
Eftersom att du säger att startnummren inte är i ordning?

Jaha men när vet man vilken tid man startar? måste man räkna ut det själv?

Ofta står det starttider på startlistan gör det inte det så är det väl inte så jäkla svårt att räkna ut, räkna ca 7 minuter per ekipage före dig så vet du ungefär när du startar +/- några minuter).

Ofta står det starttider på startlistan gör det inte det så är det väl inte så jäkla svårt att räkna ut, räkna ca 7 minuter per ekipage före dig så vet du ungefär när du startar +/- några minuter).

Okej förlåt då

som line_n säger, har du kollat så att det inte är ditt häst nr som är nr 11, eftersom de kommer i oordning?

häst nr sätts efter alfabetisk ordning i en hästförteckning, medan startnr följer startordningen...

Om du startar som sjunde ekipage pga strykningar före dig kommer speakern ropa upp dig som nr. 11, samt namn.

Du tror inte det är hästnummren som är nr 11 (osv ) då???
Om det är startnummren så står de ju i ordning, hästnumren brukar stå i oordning eftersom man bestämmer dem innan startlistan.

häst nr sätts efter alfabetisk ordning i en hästförteckning, medan startnr följer startordningen...

De är ofta i analfabetisk ordning men långt ifrån alltid, det kan var hur blandat med det som helst.

Ok, kan ta på mig att det var lite väl generaliserat :D

Nu på senare tid har jag faktiskt inte sett att det varit i alfabetisk ordning en enda gång (eller jo förresten EN gång).
Jag tror folk har blivit latare, nu sätter de dit numret vartefter man anmäler sig :D

Ok!

Har ju inte tävlat så mkt det senaste själv utan bara arrangerat... ursäkta TS om jag tar av ditt utrymme, men måste ju fråga, gör det nån skillnad hur hästförteckningen skrivs? Jag menar, finns det några fördelar eller nackdelar med alfabetisk ordning? Har liksom gjort som jag alltid gjort när jag skrivit dem :angel:

Jag tror att det blir olika beroende på vad man använder för datorprogram eller om man gör "för hand" osv.

Som publik/när man står på en framridning osv är det ju enklast att hitta i en hästförteckning i alfabetisk och numerisk ordning.
Ibland vet man ju bara hästnumret, och ibland bara namnet.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Amanda_F
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
2 003
Senast: settis
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 417
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?