Andromedae
Trådstartare
Lite dum tråd kanske, men i och med att jag snart sällar mig till den där listan med folk som jag aldrig trott att jag skulle få ingå hos så ber jag ändå om lite input. Jag ska ju nämligen bli... Hästägare!

Nu försöker jag sammanställa lite listor med vad som behövs till käre fålen i ett slags "Startpaket". En del av det kommer han att få med sig från förra ägaren, men jag vill ändå ha allt på samma lista ifall det skulle vara något jag har missat. Kom jättegärna med input om det är något som jag har glömt, eller om det för den delen är något som är onödigt. Kategorierna är lite flytande ibland, men det är mest för att jag själv ska ha enklare att hitta i dem.
Ridning
Sadel med stigläder, stigbyglar och sadelgjord
Schabrak x 2 (eller behövs det fler?)
Träns
Bett
Extra tyglar (om ett par går sönder)
Reflexer (brösta, ländtäcke, benreflexer?)
Ev benskydd
Hage
Vintertäcke
Flugtäcke
Regntäcke (lätt fodrat)
Grimma x 2
Grimskaft x 2
Flughuva ?
Skötsel
Ryktborstar (Rotviskor, piggborstar, ryktborstar etcetera)
Hovkrats
Första hjälpen-låda
Bomull
Jodopax (eller ska man ha något liknande?)
Flugmedel
Sax
Termometer
Kompresser
Mjukgörande salva
Vad har jag glömt? säkert något uppenbart
Nu försöker jag sammanställa lite listor med vad som behövs till käre fålen i ett slags "Startpaket". En del av det kommer han att få med sig från förra ägaren, men jag vill ändå ha allt på samma lista ifall det skulle vara något jag har missat. Kom jättegärna med input om det är något som jag har glömt, eller om det för den delen är något som är onödigt. Kategorierna är lite flytande ibland, men det är mest för att jag själv ska ha enklare att hitta i dem.
Ridning
Sadel med stigläder, stigbyglar och sadelgjord
Schabrak x 2 (eller behövs det fler?)
Träns
Bett
Extra tyglar (om ett par går sönder)
Reflexer (brösta, ländtäcke, benreflexer?)
Ev benskydd
Hage
Vintertäcke
Flugtäcke
Regntäcke (lätt fodrat)
Grimma x 2
Grimskaft x 2
Flughuva ?
Skötsel
Ryktborstar (Rotviskor, piggborstar, ryktborstar etcetera)
Hovkrats
Första hjälpen-låda
Bomull
Jodopax (eller ska man ha något liknande?)
Flugmedel
Sax
Termometer
Kompresser
Mjukgörande salva
Vad har jag glömt? säkert något uppenbart