Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tävlingsgrejer då? Eller du kanske inte ska tävla?
Det ligger något i det där...Att enbart ha tyglar extra räcker inte. Jag skulle hellre ha ett helt extra träns. Skillnaden i pris är inte så stor heller.![]()
Stallapotek är det som står först på listan över vad som ska inhandlasStallapotek behöver du ju ha komplett från dag 1, och där har du fått bra tips. I övrigt tycker jag att du kan vara rätt lugn, man märker vad man saknar allt eftersom. Om du bor i Göteborg är ju utbudet rätt stort så det är lätt att snabbt få tag i vad du behöver. Schabrak tex är lätt att plocka på sig alldeles för många med tiden
Beroende på hur du täckar hästen så är regntäcken i dubbla uppsättningar något som är bra inför hösten, ifall något går sönder eller blir för blött. Om du vill kan du köpa ett med bättre kvalitet och ett billigare reservtäcke.
Lycka till och grattis till nya hästen![]()
japp just precis! Den där hinken använder jag massor. Jag fodrar visst i krubban men alltsom oftas i den mjuka hinken.
En flaska b-vitaminer kan vara bra att ha nu inför hösten...
Låter nästan på ditt inlägg som de försvinner pga ditt samlande
(men hovkratsar är bra att ha flera, gärna med lite olika form på!)
Tycker folk har räknat upp det som behövs. Lägger bara in ett egat tips på en sak som inte är livsnödvändig men bra att ha, sadelgjordsförlängare!
Om tex hästen går upp på sommaren, du provar en ny sadel och sadelgjorden inte passar till osv. Har haft samma sadelgjord till två helt olika hästar tack vare den, är verkligen guld värd enligt mig! (Har inte alltid lust att åka några mil för att inhandla en ny sadelgjord till en sadel man bara provar)
b-vitaminer som ett stöd när de fäller och sätter päls! Till hösten alltså i detta läge. Vissa hästägare har aldrig b-vitaminer och det fungar bra, men jag som har en häst som är lite känslig över lag i hårremmen, kör b-vitamin höst och vår. Vad kul med ny häst! Lycka till
Tycker folk har räknat upp det som behövs
Tycker snarare att folk räknat upp allt som man samlat på sig efter sådär 5-10 år med egen häst och inte det TS egentligen frågade efter vilket var ett baspaket med det grundläggande![]()
Mycket grejer räcker det ju att man handlar när det behövs! Jag själv hade aldrig köpt något extra bara för att det kan vara bra om något går sönder, sen att jag har 10 träns till tre hästar är ju något helt annat.![]()