Startpaket till häst

Sv: Startpaket till häst

Tyglar som ryckts sönder har jag också varit med om (jag tappade - hästen trampade), men att ett huvudlag utan förvarning gett med sig har jag aldrig varit med om. Kontrollerar noga all utrustning dagligen, och anser att det räcker. Men din åsikt tänker jag inte försöka ta ifrån dig, alla har rätt att bilda sin egen uppfattning.
 
Sv: Startpaket till häst

Fast i den situationen kunde det lika gärna varit tränset som gick sönder. När jag en gång slarvade så hästen trampade på tygeln så höll den, men sidostycket gick av.
 
Sv: Startpaket till häst

Fast mitt träns ramlade ju inte sönder av sig själv direkt hur jag än hade kontrollerat innan så hade inte jag kunnat förutsätta att hästen ska trampa på tygeln och att nackstycket skulle ge med sig. Så att konstatera att trampar hästen på tygeln är det den som går sönder är ingen sanning.
 
Senast ändrad:
Sv: Startpaket till häst

Fast det sa jag inte heller, det var bara min erfarenhet...
TS ska enligt uppgift inte tävla, varpå jag anser att det inte är nödvändigt att ha extra huvudlag liggandes i reserv, utan man kan köpa ett nytt om olyckan skulle vara framme.
Hur andra (än jag själv) gör, det lägger jag mig inte i. Det var som sagt bara min åsikt.

Over and out :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har läst så många trådar om hur man kan spara pengar genom att dra ner på hästens saker. Tex man kanske inte behöver 8 olika...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 277
Senast: McMarco
·
P
Utrustning Många hästägare har ju minst 20 olika sårrengöringsmedel, 10 olika typer av bandage och 15 olika salvor i sjuklådan samt 7 olika bett, 6...
2
Svar
32
· Visningar
3 027
Senast: Graendal
·
W
Utrustning Har vi äntligen plockat i ordning på skåpet i stallet :banana: Fick faktiskt plats med sakerna även om man fick stapla lite och så...
2
Svar
23
· Visningar
2 170
Senast: wingil
·
W
Utrustning Jag har gjort en lista på saker som är nödvändiga när man skaffar häst. Säg till om jag har glömt någonting eller om jag har med...
Svar
9
· Visningar
1 879
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp