Starttid mellan två klasser-10 min!?

Magnum

Trådstartare
Japp, ska tävla i helgen och kollade precis mina starttider,
LC2 startar jag 13,30 och LB1 13,40. Är det inte lite väl snålt med tid?
Kan det vara möjligt att man hinner, om nu det är meningen att det ska vara så tajt?

Senare i startfältet blir det än mer tajt och till sist har klasserna hunnit ikapp varann och en tjej startar samtidigt i bägge klasserna! :crazy: Så nåt fel med huvudräkningen har det ju blitt!
Visst vet jag att det inte är lätt att få ihop starttiderna med två parallella klasser, men ändå?
Får inte tag på nån ansvarig heller, ingen svarar i telefonen..
*lite nipprig, första tävlingen iår :angel: *

Sv: Starttid mellan två klasser-10 min!?

kan inte du byta plats med den tjejen som startar samtidigt i båda klasserna då???
brukar gå o fixa till

de va EXTREMT dåligt av arrangören att göra så har hört om folk som har typ 30 min på sig mellan ritterna (beräknat efter man ridit första till man ska starta andra) men tio minuter eller som den andra tjejen starta samtidigt, skulle väll varit bättre om dom skulle bytt start årning i dom olika klasserna i stället eller ngt, ska oxå i väg på årets första tävling till helgen men där har dom bara en bana som tur va

hoppas det fixar sig för dig och du hinner andas i mellan

ring till dom och se till att de ändrar tiderna, så där kan du ju inte ha det!

Du hinner ju inte rida klart 1:a klassen innan nästa.. Det verkar ju helknasigt! RING!

nä, det där måste de ju ändra!!
Går ju liksom inte att vara på två banor samtidigt...

Fick äntligen tag på dom igår kväll! :banana:
Det var den mänskliga faktorn som ställde tilldet! ;)
Den som hade gjort startlistorna hade inte alls tänkt på att klasserna går olika fort utan hade satt alla på samma startnummer som klassen innan, eftersom klasserna startar med en timmes mellanrum! *det skulle ju funka då*(om nu programmen skulle gått lika fort ja...)

Konstigt var att jag var den enda som hade ringt... :confused: Först fattade hon inte vad jag pratade om, tills hon förstod att klasserna tar olika lång tid att rida! :smirk:

Insåg ju sen att de efter mej skulle få det ÄNNU tajtare tills det slutligen var den här tjejen som skulle få starta samtidigt :p i bägge klasserna!
Så för mej ordnade det sej med att jag nu fick en starttid i första klassen två timmar innan min andra start eftersom en hade strukit sej! :bow:
Men vad de gör med resten vet jag inte! Antagligen kommer hon bli nerringd av ryttare som inte vill starta med två minuters :eek: mellanrum...typ..

Vet inte vart du ska tävla men om det är på
Blå Bergen så såg jag på deras hemsida nu att de tagit bort
10-minuters pauserna i LC.

Magnum skrev:
Men vad de gör med resten vet jag inte! Antagligen kommer hon bli nerringd av ryttare som inte vill starta med två minuters :eek: mellanrum...typ..
mardröms scenario :eek:
vi brukar försöka lägga alla starter så att det blir så nra som möjligt för alla men ibland misslyckas man.. men det tajtaste tror jag vi lagt är 30 min.. men de bad om det själva. pga en en krånlig häst.

men det blir många timmars jobb att se så det flyter men det är det värt när man kan köra på 2 banor och utnytta banor och domare till "max" , blir bra flyt iaf.

Ja det är på Blå Bergen. Såg det också att de tagit bort pauserna nu, hade blive mkt krångligt annars!
Men jag fick iaf starta som nummer 14 istf 27 som jag hade innan, sa hon igår när jag pratade med henne.
---------------------------
Det är smidigt annars, med två parallella banor, så länge det flyter! Kommer man kanske hem "i tid" också! ;)

Jag ska också dit.
Med tanke på antalet starter är det nog bra med dubbla banor.
Har friskt minne av första omgången I Laxå.
Hade tidigt startnummer i andra klassen men sen var man ju fast till
prisutdelningen.
Jag var hemma 20.45 på kvällen. Tack gode gud att jag hade bokat box :) Det har jag gjort till i morgon också.
Önskar dig lycka till i morgon.

Det var jättetur att det var dubbla banor! Hade blivet en låång dag annars! Det var bra tävlingar och trevliga funktionärer!
Jag kom hem vid 19-tiden, (tog en timme o en kvart att åka bara..) igår, vi stannade bara för att se på Lbns prisutdelning, "tyvärr" kom vi femma med laget både totalt och för dagen,(precis utanför placerning) så som vi räknade iaf, så vi åkte hem innan lagprisutdelningen.

Hur gick det för dej då?
Jag är jättenöjd med hästen, första tävlingen för iår och han funkade som han skulle!
Jag vart en poäng från placering i LCn och LBn kändes 10 gånger bättre men fick tyvärr väldigt låga poäng där...synd! för han kändes kanon, förutom att han backar av i mellangaloppen för staketet så m-galopperna blir alldeles för korta! Förutom det var han jätteduktig!

För mig gick det bra.
Laget blev fyra denna omgång och vi vann totalt så det är synd att klaga.
Hästen gick bra. LC var han inte riktigt loss men jag tog det som framridning eftersom jag red LB för laget.
Poängen i LB är inte mycket att säga om, han var loss ooch fin men något trött så det fattades litre energi. Framridningstältet var ju inte skönast i världen i den värmen och jag har svårt att få honom att fokusera ute på väg.
Hörde jättemycket klagomål på domaren i LB och jag vet att det inte är första gången h*n får kritik heller så jag hänger inte upp mig på det resultatet.
Annars som du säger trevlig tävling bar funktionärer och svalt och skönt stall. Var lite skeptisk till spilta då min aldrig stått så men det gick jättebra :)

Jo klagomålen över domaren var många(och det är ju inte första gången..)..och jag vart väl ganska missnöjd också, men men, hänger inte upp mej så mycket på det, det var tråkigt just då eftersom jag red klassen för laget och det bara fattades några poäng till placering ju!;)

Jag var i ridtältet kanske 5 minuter på hela dan, det var både trångt och varmt och eftersom hästen funkar bra eller tom bättre på vägen så red jag fram mest där och i hagen.
Men det är bara att träna på till nästa tävling! Allt som allt är jag iaf nöjd med dagen!

Tror det är så att du ska få ha minst 40 min mellan klasserna. Eller var det 30 min....?
Ialla fall mer än 10 min

oj, nu har jag sett resultaten, och det var ju minst sagt konstiga poäng i LB:n..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka