Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ridtravare_bäst skrev:sadeln är redan uppkollad.
den sitter som den ska , utan skav eller annan opassbarhet.
jag strechade hästen innan ridpassed igår...strechade hals och nacke. tyckte han gick mycket bättre då.
sen mjukade jag upp honom ordentligt på volter och serpentiner...det funkade bra. han blev väldigt mjuk efteråt. så jag tror jag ska fortsätta med att mjuka upp honom ordentligt innan ridpassen.
Ridtravare_bäst skrev:sadeln är redan uppkollad.
den sitter som den ska , utan skav eller annan opassbarhet.
jag strechade hästen innan ridpassed igår...strechade hals och nacke. tyckte han gick mycket bättre då.
sen mjukade jag upp honom ordentligt på volter och serpentiner...det funkade bra. han blev väldigt mjuk efteråt. så jag tror jag ska fortsätta med att mjuka upp honom ordentligt innan ridpassen.
Hammond skrev:massera och stretcha aldrig utan hjälp om du tidigare aldrig gjort det!
det kan förstöra en häst för livet om man gör fel.
ja, samma med människor. att stretcha innan ett arbetspass är bra, man ökar blodcirkulationen vilket innebär att man blir varm och mjuk i musklerna redan i början av passetlill_flesky skrev:Min equiterpeft sa senast hon var ute att enl. nya rön så var det bra att stretcha även före ridpasset, alltså även kalla muskler?![]()