stela höfter

R

relish

jag har problem med att jag inte "öppnar" höfterna när jag rider, vilket leder till tår som pelar rakt ut och det känns som om jag liksom blir hindrad för att sitta ner och rida ordentligt.
Några tips på hur man bättrar sig, och stretchar höfterna liksom?
Eller aa inte själva höfterna, men runtomkring.

Han även ont i ryggen ofta, har hört att piltesboll är bra träning. någon med erfarenhet av det?

Sv: stela höfter

Tips från mig som vi har börjat göra för gunnel..

När du sitter på hästen lytfer du benen uppåt och rullar dom i en cirkel bakåt.. Det "lossar" höfterna.. Fast det tar jättetid men det är jättebra :D

Ta det lugnt på octet bara, jag vill ha kvar Emma :P :D

haha jag lovar att rulla försiktigt på Octet, annars hade den stackars hästen dött av skräck :D tack josefin :D

jag har problem med att jag inte "öppnar" höfterna när jag rider, vilket leder till tår som pelar rakt ut och det känns som om jag liksom blir hindrad för att sitta ner och rida ordentligt.
Några tips på hur man bättrar sig, och stretchar höfterna liksom?
Eller aa inte själva höfterna, men runtomkring.

Han även ont i ryggen ofta, har hört att piltesboll är bra träning. någon med erfarenhet av det?

Jag tipsar dig om att stretcha utsida lår, rumpa o framsida lår, baksida lår och höftböjaren.
Det låter som om du är kort i muskulaturen som tippar ditt bäcken framåt och då får du för stor svank och kan inte "rulla" tillbaka bäckenet för att hamna i rätt position i sadeln. Det ger också ryggsmärtor - gärna i ländryggen - kan liksom kännas som om man är "trött" i ryggen.
Du kanske har någon i din närhet som kan visa dig hur du stretchar dessa muskler. Gör det gärna både före och efter du har ridit och även de dagar du inte sitter på hästryggen.
Hoppas att du får till det !!
:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när... 2
Svar
33
· Visningar
2 675
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 225
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka