Stigande veterinärkostnader oroar djurägare

Kostnaderna för djursjukvård fortsätter att öka, vilket oroar många djurägare. Enligt en undersökning från försäkringsbolaget Agria handlar det fortsatt om de två stora aktörerna på marknaden som driver kostnadsutvecklingen, jämfört med övriga mindre aktörer.

Skönt ändå att Evidensias chef får ute tre miljoner i lön och deras omsättning har ökat med nästan 300 mille 2024.
Förlåt men är det konstigt att en VD för ett stort bolag har miljonbelopp i lön?
Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle.
Det ser ut så i de flesta bolag, även försäkringsbolag och humanvårdsbolag.
Vi har alla bidragit till att samhället ser ut som det gör.
Se bara vilken politik folk röstar på.

Mina hästar har trav försäkringen, blir det för dyra ingrepp så är jag inte främmande för avlivning men har inte hittills råkat ut för en så dyr som hästägare.

Hundar och katter i familjen och bland bekanta har det senaste bara varit hos svensk vet för vaccination och annan lätt vård, annars blir det resa till Tyskland för mer kostsam vård.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag är livrädd för när min vovve går bort, jag måste ha djur och hundar lever jag bokstavligt talat för men rädslan att inte ha råd är helt klart stark..

Just hur veterinärvården utvecklats är en tung sten i vågskålen att inte skaffa en ny hund när den dagen kommer. Men det är bara en av stenarna.

Och de av oss som inte är nöjda - vi får åka utomlands, söka veterinärvård utanför kedjorna eller helt enkelt inte skaffa djur. Det är ett kapitalistiskt samhälle vi lever i och så länge vi och våra försäkringsbolag betalar så, fortsätter utvecklingen i tangentens riktning

Förlåt men är det konstigt att en VD för ett stort bolag har miljonbelopp i lön?
Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle.
Det ser ut så i de flesta bolag, även försäkringsbolag och humanvårdsbolag.
Vi har alla bidragit till att samhället ser ut som det gör.
Se bara vilken politik folk röstar på.

Bara för att vi lever i ett kapitalistiskt samhälle behöver man inte tycka det är ok att vd har miljonbelopp i lön. Jag tycker inte det är rimligt oavsett bolag, jag vet vilken politik jag röstar på och vilket samhälle jag vill ha och där ingår inte detta. Jag tycker snarare det är sorgligt att det gått till den gränsen att folk tycker det är helt ok

Bara för att vi lever i ett kapitalistiskt samhälle behöver man inte tycka det är ok att vd har miljonbelopp i lön. Jag tycker inte det är rimligt oavsett bolag, jag vet vilken politik jag röstar på och vilket samhälle jag vill ha och där ingår inte detta. Jag tycker snarare det är sorgligt att det gått till den gränsen att folk tycker det är helt ok
Jag tycker inte heller att det är helt okej, men jag blir inte förvånad eller bestört och ser liksom inte hur det egentligen hör till diskussionen om priser.
Det är sällan man ser någon uppröras över Agrias chefslöner exempelvis.

Jag tycker inte heller att det är helt okej, men jag blir inte förvånad eller bestört och ser liksom inte hur det egentligen hör till diskussionen om priser.
Det är sällan man ser någon uppröras över Agrias chefslöner exempelvis.

Jag har varit förbannad över både agrias och postens vds löner men det har ju inte med just denna tråden att göra. Men jo jag tycker det har med priserna att göra eftersom det speglar samhället i stort och jag tycker det är synd att allting bara leder till att det rycks på axlarna och sägs "det är så det är" (här menar jag inte specifikt dig)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 592
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka