• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 174
V

voltigehoppare

När använder ni det?
är kanske lite efter men vilken verkan ger dom och så, tycker dom ser lite läskiga ut faktiskt :smirk:
en tjej hade det på sin häst och när den gjorde något dumt ryckte hon till och hästen reagerade väldigt mycket..är det väldigt skarpt?
en liten undran...tacksam om ni svarar :bow:

Sv: Stigbett?

voltigehoppare skrev:
När använder ni det?
är kanske lite efter men vilken verkan ger dom och så, tycker dom ser lite läskiga ut faktiskt :smirk:
en tjej hade det på sin häst och när den gjorde något dumt ryckte hon till och hästen reagerade väldigt mycket..är det väldigt skarpt?
en liten undran...tacksam om ni svarar :bow:

För det första tycker jag att det låter väldigt orutinerat att använda bettet som bestraffning :S

Vad jag vet så används det väl mest på hingstar då de kan vara mer "riskabla" att handskas med? Ser i alla fall inget behov av det på min häst.

nej jag tycler också att det ser knepigt och obehagligt ut...men hur verkar det? på dej verkar det som att det skulle användas på lite tuffare hästar?

Senast ändrad av en moderator:

Ett stigbett ser ut så här:
500439.jpg

I de två ringarna på sidorna fäster man en nackrem och i den nedersta ett grimskaft. Den övre delen går genom munnen och verkar nedåt på tungan när man tar i grimskaftet. Det är inget bett man rider på utan det används på hästar som t.ex. är besvärliga att leda eller som "säkerhet" då man hanterar hingstar.

jo, hon som använde som jag såg ledde ju också hästen, men jag tycker själv att den hästen såg väldigt lugn å beskedlig ut :crazy: ..tack för förklaringen

Hästen hade väl inget annat val, jag hade också varit lugn och snäll om jag hade haft det där i munnen..

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
879
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 325
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka