Stigbygelmuffar.

Inka-90

Trådstartare
Är det någon som provat stigbygelmuffar?
Värmer de något? blir det bättre eller gör det ingen skillnad?

Sv: Stigbygelmuffar.

Jag har sådana som jag köpte från Börjes för 4år sedan tror jag det var.
Värmer massor, jag blir inget kall över huvudtaget, rider med ett par tunna strumpor och sedan raggsockor i min vanliga stålhätte stallskor och sedan muffarna och blir inte kall över huvudtaget.

Dock är det en riktigt vane sak att rida med dem, lite småklumpiga, men jag har ridit med dem varje vinter i 4 års tid och jag kommer inte sluta använda dem, det är en sak som är säker :)

Sv: Stigbygelmuffar.

Jag har haft tidigare. Värmde gjorde de nog skapligt, men det var väldigt besvärligt att rida med dem. Jag upplevde det mest som klumpigt.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
752
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 252
Senast: Capybara
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 320
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Betäckning 2024 - föl 2025