Stigläder webbers.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 014
B

bussig

Ni som köpt sådana är ni nöjda med dom. Funderar nämligen på att köpa dom.

Sv: Stigläder webbers.

Jag är supernöjd med mina och kommer aldrig att gå tillbaka till vanliga stigläder. Möjligen köper jag Bates webbers i läder med nylonkärna när jag har 650:- över för att det ska se riktigt snyggt ut också. :love:

Webbers är jättelätta att ställa in, väger nästan inget alls, inga knöliga spännen under "kjolen på sadeln", och bara att skölja av om de skulle bli lite leriga. Och eftersom de har syntetkärna töjer de sig inte som dåligt läder kan göra...

Jag har bara haft mina i ett halvår, men än så länge ser de i princip oanvända ut, så de verkar hålla bra också.

Jag håller med föregående talare! De är superbra!! Tänker inte heller gå tillbaka till vanliga gamla hederliga igen.. De här är så enkla att ändra uppifrån hästen också.. utan en massa krångel!

webbers, hm..

Är det sånna där som spännet som man trär in i hålet på stiglädret, ser lite "t-format" ut?

oj vilken kass förklaring.. haha! :rofl:

Supernöjd:love: Man slipper ha spännet under låret spec. bra på sadlar där stigläderkrampan inte ligger "i bommen" tex Lewa Har haft mina enda sedan början på 90-talet lite skavda i kanterna har de blivit men hänger med ännu ett tag till!!!!!!:banana: Men inget kan mäta sig med mina Prestige:love: :love: :love:

Är också nöjd, lite dumt är bara att de inte har lika stort spann som vanliga när det gäller att ändra längd... Vi är lite olika långa, vi som rider i samma sadel... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Var kan jag hitta "pluppar" som man kan trä på stigläderkrampan för att få stigläderna längre bak?
Svar
4
· Visningar
380
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: Rosett
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 911
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka