Stinker avlopp i köket, går vattnet dricka?

framtidens93

Trådstartare
Jag har flyttat in i en lägenhet på bottenplan nyligen, som innan stått tom 3 månader.
Har bott här i två veckor nu.
När jag flyttade in luktade det sådär typiskt äckligt som det gör när ingen har spolat i toan och använt vattenkranarna.
Men lukten sitter i, och jag tycker nästan det blir värre, uurk!
Luktar liksom som en blandning av avlopp och någon stark stickig lukt, likt mögel.

Dricker inte vattnet i köket då jag blir så äcklad, går och tar vatten i badrummet.
Tycker att disken luktar avlopp när den torkat med, ush=P

Nu såg jag på hyreshusens hemsida att detta hus ska renoveras inom två´år, köket ska bytas och att vattenledningar är gamla liksom..
Någon som har erfarenhet av detta?
Är vattnet äckligt så att säga, eller kommer lukten ur något annar rör än det man tar drickvatten ur.

Är verkligen äcklad av detta.

När jag tittade på lägenheten tyckte jag den verkade fräsh och fin och kände ingen konstig lukt, dessutom uteplats med utsikt mot skog och dammar.
'
MEN jag har stor möjlighet att flytta igen, till en fräshare lägenhet om jag vill.

Vill mest bara veta hur pass äckligt detta är?:crazy:
 
Sv: Stinker avlopp i köket, går vattnet dricka?

Enda sättet att få reda på hur det står till är ju vattenprov. Be hyresvärden ta vattenprov, för tjänligt vatten ska de erbjuda om inget annat angivits. Annars är det väl att koka vattnet, för då dör de flesta bakterierna.
 
Sv: Stinker avlopp i köket, går vattnet dricka?

Det är ju svårt att säga... Avlopp och dricksvatten går i olika ledningar och har inget med varandra att göra, så jag skulle nog anta att det är ju avloppet som luktar avlopp. Har du rengjort vattenlås och allt?

Ring hyresvärd/fastighetsteknikern och påtala problemet, kan ju finnas en vattenskada eller nått som gör att det luktar unket och mögligt.
 
Sv: Stinker avlopp i köket, går vattnet dricka?

Har du pratat med fastighetsskötaren om detta?

Vattenlåsen torkar ofta ur när en lägenhet står tom och när man sedan börjar spola vatten kan det bildas en luftficka i vattenlåset som ger dålig lukt. Det brukar behövas spolas ordentligt för att få bort sådana luftfickor.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 523
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp