Bukefalos 28 år!

Stjärnans attack -

(Aftonbladet) mitt i galopploppet Här är bilderna som visar när stjärnjockeyn Espen Ski knuffar sin konkurrent i loppet. Konkurrenten Madeleine Haugland var nära att ramla av men lyckades hålla sig kvar i sadeln. Nu riskerar Espen Ski avstängning i månader och böter, rapporterar Nrk.no. Den dramatiska händelsen...

Läs mer...
 
Sv: Stjärnans attack -

Espen Ski, erfaren och en av de bästa jockeys som finns. Ofattbart hur han kan ge sej till att agera på detta vis!
Dålig ursäkt att han kände sej trängd av att Haugland red för nära hans häst. Jag menar, Ski har ju ridit massor av lopp och säkerligen har det inträffat fler än en gång att en annan ryttare/häst varit "tätt inpå" hans ritt.
Tack gode gud att Haugland är så skicklig att hon lyckas hålla sej kvar i sadeln! Dessutom vann hon loppet. Espen Ski slutade sist.

Jag tycker detta är skandalöst tilltag av Ski. Indragen licens med omedelbar verkan och några månaders avstängning räcker inte. Jag tycker att det måste bli en anmälan och rättssak av detta. Jag ser det som (överlagt) mordförsök!!
Och har han gjort detta en gång så finns risken att det händer igen.

Haugland hade troligtvis inte klarat sej om hon ramlat av hästen, och fått hela bakomvarande fältet över sej! Hemska tanke!!

Jag hoppas Ski får ett rejält straff och avstängd på livstid!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp