Stjärntecken och horoskop.

LaMaya

Trådstartare
Vi satt och pratade på jobbet för ett tag sen om det här med stjärntecken och liknande när det kommer personligheter. Att det har en påverkan om vem man är och vilka man går ihop med.

Jag är bland annat oxe och killen jag dejtar är oxe. Personen jag prata med, som är oerhört insatt i det här, sa att vi inte var den bästa kombinationen. När hon beskrev mitt stjärntecken kände jag igen mig otroligt mycket, men tyckte inte alls det stämde överens med våran relation. Hon såg inte våra stjärntecken som något som kommer fungera i längden. Jag tycker otroligt mycket om den här killen men kände att hela grejen var ganska störande att få reda på, jag kan inte riktigt släppa det. Jag är i vanliga fall ganska skeptisk till horoskop och liknande men i de flesta fall har det stämt ganska väl, så jag vet inte hur man ska ställa sig. Jag och min bästa kompis har haft ganska kämpigt i vår relation senaste åren, och även där kunde hon jag prata med se att genom våra födelsedagar och stjärntecken beror på att vi helt enkelt inte passar ihop. Jag blir mest förvirrad av att höra sånt här..

Så jag tänkte, är det någon här inne som varit med om liknande så kan säga motsatsen? Har ni en partner vara stjärntecken ni inte borde passa ihop, men som ni passar ihop med? Vad anser ni om sånt här, är ni insatta och tänker mycket på det i alla former av relationer? Vad är er åsikt?
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

Du ska inte enbart gå efter soltecknet, dvs det tecken du är född i. Det finns lite andra tecken o planeter som spelar in också.

Jag har just startat en djup bekantskap med ett tecken som bara inte ska gå.. Vi har båda lärt oss av livet att just den tecken-combo "ska" inte funka ihop. Men av någon anledning funkar vi skitbra ändå.

Det jag lärt mig av allt sådant här handlar enbart om din egen känsla. KÄNNS relationen bra? GER dig den någoting? Är det "JA" på båda frågorna, kör hårt! Skit i vad som eventuellt står i böcker eller på nätet. Gå alltid på din känsla. :)
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

Hur skulle det fungera? Stjärntecken bildas av stjärnor som någon, någon gång satt och hittade på att de såg olika figurer när de drog streck mellan dem.

Hur skulle dessa stjärnor som befinner sig milliarder mil härifrån kunna ha någon som helst inverkan på våra liv? Vore det inte troligare att vi blev mer påverkade av säg våra föräldrar och våra relationer till dem?

Visst kan det vara så att du hittat en karl som är väldigt lik dig i sättet, med de problem detta medför i en relation. Om ni pratar om det och är medvetna om det så undviker ni fällor där ni riskerar att såra varandra.

Jättetråkigt av din "vän" att få dig att tvivla på eran relation, det är ju inte hindren som avgör om man stannar ihop eller inte. Utan vad man gör tillsammans för att komma över dem, för hinder finns i alla relationer!
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

Vi satt och pratade på jobbet för ett tag sen om det här med stjärntecken och liknande när det kommer personligheter. Att det har en påverkan om vem man är och vilka man går ihop med.

Jag är bland annat oxe och killen jag dejtar är oxe. Personen jag prata med, som är oerhört insatt i det här, sa att vi inte var den bästa kombinationen. När hon beskrev mitt stjärntecken kände jag igen mig otroligt mycket, men tyckte inte alls det stämde överens med våran relation. Hon såg inte våra stjärntecken som något som kommer fungera i längden. Jag tycker otroligt mycket om den här killen men kände att hela grejen var ganska störande att få reda på, jag kan inte riktigt släppa det. Jag är i vanliga fall ganska skeptisk till horoskop och liknande men i de flesta fall har det stämt ganska väl, så jag vet inte hur man ska ställa sig. Jag och min bästa kompis har haft ganska kämpigt i vår relation senaste åren, och även där kunde hon jag prata med se att genom våra födelsedagar och stjärntecken beror på att vi helt enkelt inte passar ihop. Jag blir mest förvirrad av att höra sånt här..

Så jag tänkte, är det någon här inne som varit med om liknande så kan säga motsatsen? Har ni en partner vara stjärntecken ni inte borde passa ihop, men som ni passar ihop med? Vad anser ni om sånt här, är ni insatta och tänker mycket på det i alla former av relationer? Vad är er åsikt?

klart det finns stjärntecken, golit har gjort massor själv.

pröva om ni inte kan hitta Subarun där uppe i skyn?

https://www.google.se/search?q=suba...&bih=498#facrc=0;subaru logo&imgdii=_&imgrc=_

Subarun funkar väldigt dåligt med Star Diesel


http://grimmworks.deviantart.com/art/Dark-Star-Diesel-Performance-133373375
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

jag ger inte så mycket för den västerländska astrologin, tycker det är betydligt roligare att kolla på kinesiska horoskop. bara för skojs skull, för ett "tänk om" och vrida på saker och ting lite. :)
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

Att allt som har med horoskop och stjärntecken att göra är bullshit.


Äntligen får jag börja använda denna :) ..väntade bara på dom som är så tvärsäkra på allt dom inget vet om

1521391_675486669140116_254168916_n.jpg


jag vet inget om just horoskop , och det är just det jag vet ...men det är så härligt med folk som vet så mycket dom inte vet ett skit om :D
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

Hon såg inte våra stjärntecken som något som kommer fungera i längden. Jag tycker otroligt mycket om den här killen men kände att hela grejen var ganska störande att få reda på, jag kan inte riktigt släppa det.

Det du skriver låter som karikatyren av en militär: "När kartan och terrängen inte stämmer överens, är det kartan som gäller."

Tyvärr är det så att man genom att tro på något, kan göra det till en självuppfyllande profetia. Antingen släpper du detta nu, eller så kommer du att oroa dig tills förhållandet verkligen tar slut.
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

varför tror folk fortfarande på gudar?

Jag tror bara på en gud, men Honom tror jag på av såväl förnuftiga som oförnuftiga skäl. Det är naturligtvis fullt möjligt, att det endast handlar om en rationalisering från min sida, men jag behöver en yttersta orsak "bortom" tid och rum. För mig är det inte möjligt att tro att universum skulle ha blivit till av sig självt, även om vissa forskare påstår att creatio ex nihilo skulle vara möjligt.
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

Tycker det vore väldigt synd om du lät en sån grej störa ert förhållande. Släpp det och ta det som det kommer?
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

jag ger inte så mycket för den västerländska astrologin, tycker det är betydligt roligare att kolla på kinesiska horoskop. bara för skojs skull, för ett "tänk om" och vrida på saker och ting lite. :)

Det gör jag också, tycker det är en kul grej. :)

Dock skulle jag ju aldrig använda det som någon slags självklar framtidsutsikt och handla utifrån det, när det inte finns någon logik i det. TS, tycker du själv att det låter vettigt att lägga ner ett förhållande för att någon säger att ni inte borde passa ihop, trots att du upplever det annorlunda?
 
Sv: Stjärntecken och horoskop.

Hej!

Astologo är ju inte riktigt så lätt som folk fått för sig. Man tittar på mycket mer än bara var solen stog när man föddes. Som de skriver på Wikipedia:

"Ett horoskop är en beskrivning av en person, som utgår från vilka stjärntecken Solen, Månen och planeterna Merkurius, Venus, Mars, Jupiter, Saturnus samt beräknade punkter som Ascendenten, Medium coeli och månknutarna ligger i vid födelseögonblicket, och dels vilka vinkelförhållanden himlakropparna i detta ögonblick stod i förhållande till varandra."

Jag och min sambo passar inte ihop om man tittar bara på solen, men när man tar hänsyn till de andra planeterna och ascendenten passar vi mycket bättre ihop. Vi testade i början av vårt förhållande att räkna ut vårt parhoroskop, vilket var jätteskoj och stämde massor.

Nu minns jag inte längre vad han var mer än tvilling, jag är lejon i sol, måne och ascentent (inte sååå skoj att leva med om man väljer att tro på horoskop).

Jag hade inte brytt mig det minsta om vad horoskopet sagt oavsett, ett förhållande blir vad man gör det till! (Dessutom tar väl horoskopen fortfarande hänsyn till "planeten" Pluto).

/Lavinia, som gärna lär sig om "flummiga" saker för att förstå, men därmed inte nödvändigtvis tror på dom :-)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 759
Senast: LovingLife
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 013
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp