Stl. på boots

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fabo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 766
F

Fabo

Hur ska man veta vilken stl. man skall ta på bootsen till pållen? Det står ju oftast bara S, M, L osv.

S= brukar passa små ponnyer
M= något större ponnyer/små storhästar
L= stora hästar.
Det finns ju stora hästar med små fötter också med du fattar nog. :banana:

Svårt med storlekar.

Kan säga att min dponny som är ganska stor har S i alla sina boots (eskadron, davis o vanliga neoprene). o dom är lagom.

Köpte M i tron om att det skulle passa mitt halvblod. dom var för stora, så han snubblade hela tiden.

Hellre för små än för stora. gör ju inget om dom är lite korta för dom skyddar ju där dom ska ändån.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
567
Senast: Honey07
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: Rosett
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka