Stl på ridbyxor! ¤help¤

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 802
R

RebeckaKihlberg

Jag ska beställa två par ridbyxor från www.gladahasten.se
Det är ett par Euro-Star Hunter Check och ett par Euro-Star Cosma.
Någon som vet hur dom är i sina stl. ...små..stora?..är en 36-38 i "vanliga" fall.

Tack för hjälpen

Sv: Stl på ridbyxor! ¤help¤

Jag tycker att EuroStars byxor är små i storlekarna, så jag skulle nog gå upp en storlek. I byxorna brukar det ju dock stå de tyska storlekarna, exv 80 som väl ska motsvara 40. Antar att affären har översatt de på sidan angivna storlekarna på det sättet.

Hur lång är du?
Jag är 175 cm, drar 36 i HMs byxor och har 27 i jeans. För mig är 76 lagom i storlek, i pikeur har jag 80.

Tycker att Eurostars ridbyxor är smala i storlekarna, och de flesta jag känner som har Eurostar har minst 1 strl större än de brukar ha på ridbyxor.

Jag är 172 har 72 i eurostar och 76 i Pikeur. Jag har typ 28-36 i jeans och 38 i vanliga byxor

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
726
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 642
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka