Sto fick bo i villakällare

(Ridsport)
Efter larm till miljö- och hälsoskyddskontoret i Falkenberg kunde ett sto befrias från sin tillvaro i en villakällare och flyttas till ett riktigt stall. Nu har ägaren åtalats för brott mot djurskyddslagen.

Läs mer...
 
Sv: Sto fick bo i villakällare


bli inte så förvånad, detta händer dagligen, men när det händer i sketna små privatstall där hästarna ser ut som vandrande skelett får ägaren knappt ens tillsägelse..

nu vet jag inget om den här händelsen men kan mycket väl tänka mig att det är en sådan källare med garage i, dvs nerfart på ena sidan av huset, men att kvinnan bara ställt in hästen där, det står inget om hur gammalt vattnet var, om den hade strö, om det var mockat, om det fanns spår av foder och inget om hästens skick..
hästen kanske hade strö, mockat, men dålig ventilation som gav upphov till stark ammoniakdoft..
den hade fått vatten men kanske precis hade bajsat i hinken? jag vet flera hästar som bajsar i vattenkoppar och krubbor utan att vara vanvårdade eller understimulerade..
inget foder, nja, det kanske var dags för fodring förrens 20 min senare?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Som kanske många här vet så har jag mycket lättare att prata om saker med att skriva motför prata irl. Och jag har nog flera vänner...
Svar
13
· Visningar
1 231
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 884
Senast: Motacilla
·
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 056
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp