Få rida igen

Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att rida. Jag var tvungen att göra rätt för att han skulle ge något tillbaka. Och de två hästar jag red innan honom var också välutbildade. Men jag lär väl aldrig få rida välutbildade hästar mer. Eller någon häst alls. Så himla tråkigt.

mondrix.jpg


Det är över ett och ett halvt år sedan jag hade en medryttarhäst sist. Och ridskolan slutade jag på för knappt ett år sedan. Jag har letat efter en ny medryttarhäst. Förra hösten annonserade jag mycket på olika ställen. Jag fick feedback på min annons och skrev om den ett antal gånger. Men inget resulterade i en ny medryttarhäst. Jag var och provred en fjording, men fastnade inte alls för hästen. Sen var det ett halvblod som jag skulle provrida, men ägaren ångrade sig och skulle inte ha någon medryttare trots allt. Sen var jag och provred en oldenburgare. Provridningen gick dåligt. Och jag tror att det var anledningen till att det inte blev något. Sen var det en som hade en travare. Jag var dit och tittade, men valde att inte ens provrida. Hästen hade stor separationsångest och otaktmässig galopp. Sen fanns det ingen ridbana och heller ingen möjlighet att åka iväg och träna. Så jag tackade nej.

För en tid sen så såg jag en annons på en häst som var i behov av en medryttare. Jag tog kontakt, vi pratade ett tag och kom sedan överens om att träffas. Den träffen har skjutits upp av hästägaren ett par gånger. Sen skulle hästen byta stall och det talades om att vi skulle träffas helgen efter flytten. Jag har bollat över det hela till ägaren och bett henne höra av sig när det funkar att träffas. Det har nu gått en vecka efter flytten och jag har inte hört något. Jag får ju en känsla av att ägaren inte riktigt bestämt sig om hon ska ha en medryttare eller inte. Eller så är det något annat.

Tänkte ju att det kanske kunde pigga upp mig att få rida igen. Men det verkar inte vara så lätt att få till. Kanske är min tid som ryttare förbi.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 740
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 350
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Coras star
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 760
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp