Jag be höver en paus från ALLT

Som kanske många här vet så har jag mycket lättare att prata om saker med att skriva motför prata irl. Och jag har nog flera vänner online motför irl och har MÅNGA flera att prata med online.
Men ändå så känner jag mig bara fel och att jag inte passar in och som att jag har skit mycket ensam känsla o avsett. Och jag menar INTE att nån är taskig eller nåtsånt men jag kan inte ens skriva i en valp tråd om min valp som det känns. För inte ens där som passar jag in.
Och det är om äckel saker ÖVERALLT. Som på ny hets sidan här så är det om äckel saker. Och om jag kollar på youtube så kommer det upp nåt om äckel saker även fast jag und viker sånt men ändå så kommer sånt upp. Och om man läser en tidning eller kollar på ny heterna eller nåt så är det massa saker om v*ld t*kt och om hvb hem och alltmöjligt helatiden.
Och idag i skolan så blev det SKIT. Jag var i ett annat rum med A och T så sa jag att jag be hövde på toa och sen så gjorde jag en dum sak inne på toan och svimmade. Men ja jag orkar inte skriva såmycket om det men jag var jävligt dum iallafall och slutade att jag be hövde åka till akuten och kolla upp för jag hade nåt med blod trycket och min puls var som o jämn. Men det blev bättre efter ett tag iallafall.
Och igår på valp kursen så sa läraren en sak som var så JÄVLA triggande så jag fick ett panik ut brott och det bara blev kaos.
Och bara att vara här på hvb är skit jobbigt för att jag MÅSTE bo här och att jag MÅSTE ha trauma terapi och allt bara är fucking MÅSTEN helatiden.
Och jag har an tagligen förstört allt med T nu för jag är så jävla dum i huvudet och äcklig och FEL. Och jag kan inte komma till baka till skolan så vet ALLA det som hände idag. Och jag kan inte vara med på valp kursen mera.
Och på lördag ska jag kanske säga hejdå till O för på söndag så flyttar han till sin nya ägare. Och det är bara några gånger kvar på ridningen sen är det sommar uppe håll så då kommer jag inte ha ridningen heller. Utan bara en skit lång skit jobbig skit ensam skit triggande sommar.
Och det ENDA som jag skulle vilja är att jag bara kunde få en paus från allt. Men det GÅR ju inte men skulle verkligen be höva en paus från ALLT.
Från migsjälv från rullstolen från hvb från skolan från internet från terapin från ALLT.
 

Förstår verkligen att det är mycket nu, och att du skulle behöva en paus från allting. ❤

Det låter otroligt frustrerande att det är så mycket triggande saker överallt. Tror du psykologen kan ha något tipps på hur du kan hantera såna triggers? Eller kanske någon annan här kan berätta vad som funkar för dom....?

Jag förstår att du känner att det var dumt av dig med det som hände i skolan i dag. Men du, det är väl ingen på skolan (förutom lärarna och kanske A & T) som behöver veta varför du svimmade på toan? Att svimma och behöva åka och kolla upp sitt blodtryck kan ju hända vem som helst. Så jag tänker att det behöver inte upplevas som konstigt av dom andra alls. ❤
 
Förstår verkligen att det är mycket nu, och att du skulle behöva en paus från allting. ❤

Det låter otroligt frustrerande att det är så mycket triggande saker överallt. Tror du psykologen kan ha något tipps på hur du kan hantera såna triggers? Eller kanske någon annan här kan berätta vad som funkar för dom....?

Jag förstår att du känner att det var dumt av dig med det som hände i skolan i dag. Men du, det är väl ingen på skolan (förutom lärarna och kanske A & T) som behöver veta varför du svimmade på toan? Att svimma och behöva åka och kolla upp sitt blodtryck kan ju hända vem som helst. Så jag tänker att det behöver inte upplevas som konstigt av dom andra alls. ❤
Jag har ingen aning om psykologen har nåt tips om det.
Och det idag så jag vill inte skriva såmycket om det men jo det är uppen bart för andra också att det var nåt annat än att jag bara råkade svimma.
 
Inte för dethär spelar nån roll och det bara visar ännu mera hur JÄVLA orätt vist den här fucking äckel världen är.
Men jag skulle byta DIREKT med hon som har cancer om jag kunde. Det är så JÄVLA orätt vist att hon är sjuk och kanske inte har så långt kvar. Varför kan inte såna som hon få leva som vill det och som har massa bra i sitt liv och många som bryr sig om dom och så? Men nej tillexempel hon får inte leva.
Jag hatar hur denhär världen är jag hatar cancer jag hatar att jag måste leva jag hatar att man inte kan ge bort sitt liv till nånannan jag HATAR hur allt är.
 
Jag förstår hur du menar med att många nyheter är triggande. Nu är jag själv inte speciellt lättriggad, men jag har ändå ofta tyckt att det är obehagligt att få upp rubriker på förstasidan här på Buke om vanvård, olyckor och brott. Jag hade också blivit lättad om man hade varit tvungen att klicka på rubriken nyheter ifall man vill läsa, i stället för att, som nu, se obehagliga rubriker varje gång.
 
Inte för dethär spelar nån roll och det bara visar ännu mera hur JÄVLA orätt vist den här fucking äckel världen är.
Men jag skulle byta DIREKT med hon som har cancer om jag kunde. Det är så JÄVLA orätt vist att hon är sjuk och kanske inte har så långt kvar. Varför kan inte såna som hon få leva som vill det och som har massa bra i sitt liv och många som bryr sig om dom och så? Men nej tillexempel hon får inte leva.
Jag hatar hur denhär världen är jag hatar cancer jag hatar att jag måste leva jag hatar att man inte kan ge bort sitt liv till nånannan jag HATAR hur allt är.
Förstår att det är mycket nu. Både skolavslutningen, valp, sälja O och detta utöver allt annat du kämpar med.

Tycker det är fruktansvärt orättvist att du råkat ut för så mycket🩷
 
Inte för dethär spelar nån roll och det bara visar ännu mera hur JÄVLA orätt vist den här fucking äckel världen är.
Men jag skulle byta DIREKT med hon som har cancer om jag kunde. Det är så JÄVLA orätt vist att hon är sjuk och kanske inte har så långt kvar. Varför kan inte såna som hon få leva som vill det och som har massa bra i sitt liv och många som bryr sig om dom och så? Men nej tillexempel hon får inte leva.
Jag hatar hur denhär världen är jag hatar cancer jag hatar att jag måste leva jag hatar att man inte kan ge bort sitt liv till nånannan jag HATAR hur allt är.

Det riktigt rättvisa skulle vara att Marty skulle få leva i sådär 50 år till och må bra, OCH att du skulle få må bra och bara få och ge trygghet och kärlek till både människor och djur. Precis som den fina person du är. Och att du skulle slippa bära på allt svårt och tungt, och slippa den där hemska känslan av ensamhet och att inte passa in. :heart

Och att elände och ångest i stället kunde drabba dem som gör genuint dåliga och skadliga saker mot andra. Det är omöjligt att förstå varför livet innehåller sådana orättvisor.
 
Jag hatar att du mår så dåligt, det är inte rättvist. ♥️

Jag håller med, hatar också att du mår så dåligt @EmmaFilippa
Livet är så himla orättvist och bara slumpmässigt ibland.
Förlåt att dethär nog är en jätte dum fråga men jag är jätte trött så orkar inte tänka så jag bara frågar iallafall. Men menar ni att jag inte borde skriva såmycket om det eller menar ni att ni bara hatar det men inget mer med det?
 
Förlåt att dethär nog är en jätte dum fråga men jag är jätte trött så orkar inte tänka så jag bara frågar iallafall. Men menar ni att jag inte borde skriva såmycket om det eller menar ni att ni bara hatar det men inget mer med det?
Hatar att du mår dåligt och inget mer. Du får skriva hur mycket du vill :heart
Vet att det inte är så mycket vi kan göra men jag tror alltid det är bra att skriva.
Bra att du frågar också så vi kan svara och du slipper gissa :)
 
Det riktigt rättvisa skulle vara att Marty skulle få leva i sådär 50 år till och må bra, OCH att du skulle få må bra och bara få och ge trygghet och kärlek till både människor och djur. Precis som den fina person du är. Och att du skulle slippa bära på allt svårt och tungt, och slippa den där hemska känslan av ensamhet och att inte passa in. :heart

Och att elände och ångest i stället kunde drabba dem som gör genuint dåliga och skadliga saker mot andra. Det är omöjligt att förstå varför livet innehåller sådana orättvisor.
Ja det kanske det skulle men tyvär så är det ju inte så.
Utan många dåliga personer har jätte bra liv och är jätte friska. Och nån som blir sjuk helt utan andledning får inte leva och jag måste leva fast jag inte orkar.
Det bara är så jävla dumt och bort kastat att nån som har ett bra liv och vill leva och som kämpar jätte mycket för det men den får inte leva. Men jag som har försökt att dö flera gånger och som inte vill ha mitt liv och jag är inte värd att leva iallafall och det är inget possitivt för nån att jag finns. Men JAG över lever ändå.
Men det är alltid fel som dör. Och jag hatar att det är så.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
761
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp