Stocksadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Disab
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 055
D

Disab

Jag köpte en stockstadel ur Börjes för ett antal år sedan. Helt suverän!
Dock har jag inte hittat något riktigt bra att ha under. Sadeln är ju ganska stor.
Ni som har en stocksadel från Börjes (eller liknande) - vad har ni under den?

Sv: Stocksadel

Hej!Är det en sån australian stocksadle?Funderar på en sån.Hur är den att rida i osv?Vad har du för häst till den? :)

Jag har ett nordsvenskt brukssto. Köpte vid bom och den passade som handen i handsken. :-)
Tycker att man sitter jätteskönt och är väl värda pengarna. När jag köpte den kostade den bar 2.500 kr, nu tror jag dock att den ligger en tusenlapp upp. Den duger i alla fall till skogsridning och sånt. Vi gör inte så mycket avancerat men skön är den i alla fall. :-)

Jag funderade på vilken bomstrl men min är ett varmblod,vid bom kan nog va lite stort?Han fick tryck av min sadel med normal bom,men det berodde kanske mer på att den var för trång i övriga sadeln :confused:
Men den är skön & rida i? :d

En tjej i stallet har en Stocksadel till sin fjording. Hon har en stor fårskinnsfäll under sadeln, den är fyrkantig i hörnen och med sydda längsgående kanaler, ser ut som ett stort schabrak. Var hon köpt den vet jag inte men den är minst 10 år gammal. Sen har hon tovat sig ett schabrak som passar sadeln ,den ska hon förstärka med mjukt skinn på utsatta ställen. Antar att hon letat schabrak men gett upp och insett att hon får tillverka själv istället.

Jotack. Har nästan också gett upp. Vanliga schabrak är för korta och jag körde länge med bara ett ihopvikt fleecetug. Sedan syddes en westernfilt om och fodrades med fleece. Har dock funderat på dessa PolyPads om dom kanske kan räcka till.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
923
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka