Stöd = måste för form?

Sv: Re: Stöd = måste för form?

jag har läst igenom hela tråden och tycker den är väldigt intressant till skillnad från de flesta trådar här nuförtiden.
Lite frågor bara;
Du rider utan stöd i handen men rider du helt utan handen? Finns ju andra saker man gör med tygeln än att ge stöd.
Du visade en bild på U (om jag såg rätt), där han rider utan stöd i handen, har sett honom rida nån gång och han hade inte stöd i handen men använde tyglarna gjorde han allt.
För övrigt, fick magdalena se Inte_Ung rida? Ändrat åsikt sen dess?

Nu drar jag upp en väldigt gammal tråd men tyckte som sagt att det var intressant läsning.

Sv: Stöd = måste för form?

Oj... denna tråd skapade jag för snart ett år sedan och det är fantastiskt att den fortfarande är aktiv :). Tycker själv att det är ett mycket intressant ämne eftersom många är så fixerade av stöd genom tyglarna när det gäller formen.

Om ni har något till att tillägga så får ni gärna göra det :)!

haha, det var jag som drog upp den igen ;). Tyckte också ämnet var intressant och hoppades att nån mer skulle ha något att tillägga.

Hehe...måste erkänna att jag inte orkat läsa igenom mer än första och sista sidan och kan ju då ha missat endel där i mitten. Men när jag kör eller tömkör måste jag ha stöd på ytter för att kunna arbeta hästen i rätt form och rätt ställd. Det som är svårt då är ju om man inte rider med stöd utan stödjer med skänkeln för man har ju ingen skänkel när man kör...Någon som klarar av att köra en häst i rätt form och rätt ställd utan något som helst stöd i tömmen?? Jag menar såklart inte 50 kilo i handen men ett stöd!

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 909
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka