stövlar eller shortshaps för korta/breda ben?

Reykur

Trådstartare
Bestämde igår mig för att investera i ett par stövlar eller snygga skor+chaps till nästa tävlingsstart. Har hittills inte haft några pga mina ben har lite otypiska mått. Nu har jag börjat leta lite men hittar inget passande.

Någon som har tips på prisrimliga (omkring 2000?) alternativ där man antingen kan måttbeställa eller det finns i korta/breda storlekar? Allt jag hittar som finns i grova skaftvidder, då är även benen längre.

Mitt vadmått är 44 cm och längden är 37-38 ungefär. Någon med liknande form som hittat bra stövlar? Kan även tänka mig snygg skor+shortshaps så länge det ser snyggt och tävlingsmässigt ut.
 
Bestämde igår mig för att investera i ett par stövlar eller snygga skor+chaps till nästa tävlingsstart. Har hittills inte haft några pga mina ben har lite otypiska mått. Nu har jag börjat leta lite men hittar inget passande.

Någon som har tips på prisrimliga (omkring 2000?) alternativ där man antingen kan måttbeställa eller det finns i korta/breda storlekar? Allt jag hittar som finns i grova skaftvidder, då är även benen längre.

Mitt vadmått är 44 cm och längden är 37-38 ungefär. Någon med liknande form som hittat bra stövlar? Kan även tänka mig snygg skor+shortshaps så länge det ser snyggt och tävlingsmässigt ut.
Ariat finns i olika längder och bredder,har själv korta breda ben och är supernöjd med dem.
 
Bestämde igår mig för att investera i ett par stövlar eller snygga skor+chaps till nästa tävlingsstart. Har hittills inte haft några pga mina ben har lite otypiska mått. Nu har jag börjat leta lite men hittar inget passande.

Någon som har tips på prisrimliga (omkring 2000?) alternativ där man antingen kan måttbeställa eller det finns i korta/breda storlekar? Allt jag hittar som finns i grova skaftvidder, då är även benen längre.

Mitt vadmått är 44 cm och längden är 37-38 ungefär. Någon med liknande form som hittat bra stövlar? Kan även tänka mig snygg skor+shortshaps så länge det ser snyggt och tävlingsmässigt ut.

Jag köpte ett par stövlar med stl "vid" (38 i foten) i skaften och lät en skomakare bredda dem till 43-44 cm, det handlade alltså om flera cm som han lyckades vidga dem. Han varnade att dragkedjan kanske inte skulle hålla, men det gick bra.

Nu är jag ganska lång, så höjden på skaften är sällan ett problem, men prata med en duktig skomakare hos dig och hör vad hen tror är möjligt, och leta bland modeller som skulle kunna passa med lite utvidgning.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Hade tänkt att jag skulle köpa mig ett par nya stövlar eftersom de jag har nu (Arezzo, svart från Hööks) är alldeles för höga för...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: Lii
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp