Bukefalos 28 år!

Tretorn stövlar?

sesofper

Trådstartare
Hej! Hade tänkt att jag skulle köpa mig ett par nya stövlar eftersom de jag har nu (Arezzo, svart från Hööks) är alldeles för höga för mig. Alltså, jag har fula ärr i knävecken då de skaver när jag hoppar eller rider barbacka. Får även blåsor på höger häl, så jag har helt enkelt fått nog utav dessa stövlar och letar efter ett par nya. Jag tycker att Tretorn Advance i svart är en extremt snygg stövel. Men jag hittar absolut ingen återförsäljare! Om ni själva har ett par av dess stövlar, vart har ni köpt era och hur är de i storlek (fot, smalben och höjd?) Är 1,63 lång, har väldigt smala ben och vanligtvis storlek 37-38 i skor.

Ni får hemskt gärna skriva om ni har några andra stövlar att rekommendera! De ska helst vara lite stödgivande och hjälpa skänkarna att ligga still och rätt!

Tack på förhand!
 
ÄLSKAR MINA TRETORN FALSTERBO! Haha, dom är i läder och gortex. Perfekt om det inte är perfekt väder så lädret förstörs inte. Dom är otroligt följsamma ifrån dag ett och är super snygga hehe. Har ju spänne genom hela precis som advance så det går att ställa in hur smal vad man vill ha själv. Är själv 160 och har en sula i som lufter lite bak så blir dom inte höga. Tror absolut inte det är något problem med din längd. Tyvärr finns dom precis som alla andra tretorn inte längre att få tag i nya(vad jag vet). Men finns många som säljer på Facebook grupper och säljer. Falsterbo stöveln har även YKK dragkedja som är bäst. Rekommenderar att söka tretorn på olika facebooks grupper, kolla även hastnet.se och tradera. Köpte mina falsterbo för 1,5k hos en privat person som aldrig använt dom innan(helt nya) 1,5 mil ifrån där jag bort. Perfekt haha ;)
 
Jag hade ett par Tretorn Advance, väldigt smidiga då det bara var att kliva runt i lera och sen spola av dom. Stövlarna satte sig även rätt mycket efter viss användning så det var ingen risk för skav i mina knäveck inte. Men, om du har väldigt smala ben är det inte säkert du kan ha dessa, jag hade i storlek 37, och sålde för att dom inte gick att snöra åt nog hårt för mina ben. Men å andra sidan har alla Hööks stövlar jag testat varit för vida med. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, någon som kan hjälpa mig med tips på ridstövlar som passar mig med korta vader? Jag har ett par crw active stövlar som passar mig...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: Solponny
·
Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 326
Senast: Wingates
·
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp