Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

cactuspower

Trådstartare
Jag är sugen på och köpa ett par stövlar. Vill ha lite smakråd samt höra om era erfarenheter kring Rectilinge Tampa och Roberto Parreca.

Rectilinge Tampa
tampa.jpg



Roberto Parreca Milano/Padova
(modellen Milano har snörning, Padova är utan)
01_g.jpg

02_g.jpg


Jag är ju dressyrryttare på hobbynivå mest dock :p men i alla fall, så jag funderar på om jag ska välja ett par stövlar med - eller utan snörning.

Jag funderar på något av ovanstående stövlar dvs. ett par Rectilinge Tampa eller ett par Roberto Parreca Milano eller Padova då jag tänker lägga ut max 2000:- på ett par stövlar. Har nämligen en del andra inköp jag måste göra till hästen av t.ex. nya täcken och träns. :D

Jag funderar dock på var i sverige man kan köpa, gärna beställa Rectilinge Tampa i så fall. Ni som har Tampa, var har ni köpt era och vad gav ni för dom? På www.tfhast.com finns dom för dryga 1300:- och där kan man ju beställa, även måttbeställda, men finns dom i vanligt läder där då? För de för 1300:- som jag också la ut bilden på, står ju att det är av konstläder ? :confused:


Annars vill jag ha tips på andra ok stövlar för max 2000 kr.
Har bara graninge sedan tidigare och dom har jag bara vintertid, dessutom är de ju inte spec. snygga direkt :crazy: . Är sugen på ett par Petrie Anky eller några snygga Cavallo (t.ex. Piaff eller Piroeutte)
egentligen men har inte råd just nu och dessutom, eftersom det är mina första par lite finare stövlar vill jag inte lägga ut alldeles för tok mycket pengar på dom.

Undrar också om era erfarenheter kring Rectilinge Tampa samt Roberto Parreca ? RP finns tydligen på mässor o dyl. så jag tänkte kika efter dom på Scandinavium i sånt fall.

Undrar också vilka ni tyckte var snyggast (smakråd :) ) ?
 
Sv: Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

Tycker RP stövlarna är snyggast! Funderar själv på ett par sånna med snörning!.
 
Sv: Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

Jag har Recitiligne, är väldigt nöjd med dom. Haft dom i några år. Dom är ganska mjuka, snygga och lädret håller sig förvånansvärt bra - jag är inte så flitig med putsandet... :p Dock har snörena framtill gått av, men det går ju att byta.

Men jag vill ju ha nya nu, då dom är lite för korta, och så vill jag helst ha några utan snörning... och bruna... :d Men skulle lätt köpa dom igen om dom fanns i brunt. Jag gillar den där sömmen över tån!
 
Sv: Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

Å, där har dom ju Decima-stövlarna ju? Visste inte att det var R. som gjorde dom?
 
Sv: Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

Har Tampa. Dom är ju sköna och så men usch va fula!!! :eek: Helt raka och svänger inte i vaden. Skulle köpt Sarm Hippique men dom var för stora i vaden och orkade inte specialbeställa... :cool: (det ångrar jag bittert nu)
 
Sv: Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

Alla Tampa jag har sett har varit stora och fula runt vristerna, skuelle inte köpa ett par sådana oavsett kvalitet. De som använder dem tycker dock att de är prisvärda och bra.
 
Sv: Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

Jag har Recitilinge. Det är väldigt bra stövlar enligt mig. Jag är dock hoppryttare. Men de har funkat alldeles utmärkt
 
Sv: Stövlar (Recitlinge Tampa eller Roberto Parecca)

Hmmn ja, jag får väll se hur det blir. Ska till Scandinavium på lördagen nu (vart spikat o klart i går :bump: :bump: !!!) så jag får väll kika där annars. RP stövlarna brukar ju tydligen finnas där, så jag kan ju kika på dom, kanske finns andra stövlar också som t.ex. säljs ut eller liknande som inte är alltför dyra..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: MiniLi
·
Utrustning Mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen (funktionella visserligen, men slitna och tråkiga) och jag börjar fundera på ersättare...
Svar
6
· Visningar
1 703
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Då mina läderstövlar har börjat (nja, de går nog på övertid) säga upp sig inser jag mer och mer att jag måste försöka hitta ett...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Bison
·
Utrustning Hade tänkt införskaffa i ett par nya ridstövlar nu i sommar, efter att ha sommarjobbat ett tag så har jag äntligen tillräckligt mycket...
Svar
19
· Visningar
1 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp