Bukefalos 28 år!

Stövlar eller shortshaps?

Sv: Stövlar eller shortshaps?

Jag har MH supreme o jag älskar dem, sitter helt perfekt, underbara att rida i o hjag skulle utan problem kunna använda dem på joggingrundan :D
 
Sv: Stövlar eller shortshaps?

Jag har MH supreme o jag älskar dem, sitter helt perfekt, underbara att rida i o hjag skulle utan problem kunna använda dem på joggingrundan :D

Nu bombar jag dig med frågor, men jag är en nyfiken skit. ;) Hur länge har du haft dom och hur upplever du kvalitén? Jag har sett supreme i annons och stöveln tilltalar mig rent estetiskt, men jag känner mig skeptisk till kvalitén Å ANDRA SIDAN var ju MH super i sin service när det gällde (den sena) reklamationen av mina vinterstövlar. Det är mer än vad man kan säga om servicen från det företaget som tillverkat mina nuvarande stövlar.... :mad:

Sen nästa fråga: HUR sköter du dom? Jag gjorde ju uppenbarligen något fel med mina gamla. :(

//Alice
 
Sv: Stövlar eller shortshaps?

Jag har inte haft dem så länge, pratade med butiken o de har knappt haft några reklamationer på dem, inte alls som tretorn :crazy:
Om det skulle hända ngt skulle det inte vara några problem alls att reklamera dem.
De känns väldigt rejäla, inte så tunna även fast de är väldigt mjuka.
Jag sprayar dem med såpa vatten om de är skitiga, torkar torrt o putsar upp dem med skokräm :)
 
Sv: Stövlar eller shortshaps?

Jag har inte haft dem så länge, pratade med butiken o de har knappt haft några reklamationer på dem, inte alls som tretorn :crazy:
Om det skulle hända ngt skulle det inte vara några problem alls att reklamera dem.
De känns väldigt rejäla, inte så tunna även fast de är väldigt mjuka.
Jag sprayar dem med såpa vatten om de är skitiga, torkar torrt o putsar upp dem med skokräm :)

Jag har förstått att Tretorn har rätt mycket reklamationer på sig, men undrar varför? De borde ju snart ha åtgärdat felen som återkommer tycker man, iaf om de har lite kvalitetstänk i sin produktion.

Men du sköter ju dina som jag skötte mina, typ. Jag tvättade av mina med sadeltvål och sen skokräm. Men kanske inte tillräckligt ofta. :o Min häst svettas också en hel del och det var inte alltid jag orkade torka av stövlarna efter ridning.... :o Kaaan kanske ha bidragit till den korta hållbarheten. :angel:
Därför har jag börjat titta på tretorn just pga att det yttermaterialet kräver mindre underhåll än läderstövlar. :o Men om man ska behöva reklamera stövlarna varannan månad..... :crazy:

Men det är klart....supremen är snyggare och mer "klassisk" än tretorn och om reklamationerna är färre.....

//Alice
 
Sv: Stövlar eller shortshaps?

Mkt snyggare, o jag tycker även de är bekvämare.
Tretorn verkar inte så service minded, de har kortat ner sin garanti tid o sen står du där med trasiga stövlar, min butik avrådde mig från att köpa dem eftersom de garanterat kommer gå söbder, frågan är bara om de gör det innan eller efter garanti tiden...
 
Sv: Stövlar eller shortshaps?

Tretorn verkar inte så service minded, de har kortat ner sin garanti tid o sen står du där med trasiga stövlar, min butik avrådde mig från att köpa dem eftersom de garanterat kommer gå söbder, frågan är bara om de gör det innan eller efter garanti tiden...

:eek:

Låter mindre kul!

Men korta ner garantitiden....vad säger konsumentverket om det? Du har ju upp till 3 år på dig att reklamera en vara för fabrikationsfel. DET kan dom inte bortse ifrån för det är lagstadgat! :devil: Å andra sidan ska du lyckas bevisa det också.....

Tillägg: Enl konsumentverket är det säljaren fritt att sätta garantitid. Däremot kan inte reklamationstiden kortas, men efter 6 mån från inköptsdatum är det köparens sak att bevisa att felet fanns från början.

//Alice
 
Senast ändrad:
Sv: Stövlar eller shortshaps?

6 månader är ju inte så lång tid, att bevisa att det är ett fabrikations fel är ju inte helt enkelt, så därför gick jag på butikens linje.
 
Sv: Stövlar eller shortshaps?

Jag har MH supreme o jag älskar dem, sitter helt perfekt, underbara att rida i o hjag skulle utan problem kunna använda dem på joggingrundan :D

Provade ett par såna igår som en träningskompis har, stl 37 vilket jag också har på mina nuvarande stövlar. Men gisses vad stora i foten dom var! :eek: Hade inget som helst stöd runt hälen. Gissar dock att jag behöver en mindre storlek. ;) Fast jag minns när jag provade mina rimfrost rider att stl 37 var aningens stora medan 36 var liten i foten. Sen tyckte jag supreme var GRYMT hårda, trots att dessa var inridna. :(

//Alice
 
Sv: Stövlar eller shortshaps?

men vad konstigt, mina är mjuk o fina o var det direkt när jag köpte dem, tycker de är normala i storleken oxå, fast jag vill intre ha så mkt stöd, hatar att sitta fast med benen.
 

Liknande trådar

Utrustning Bestämde igår mig för att investera i ett par stövlar eller snygga skor+chaps till nästa tävlingsstart. Har hittills inte haft några pga...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: pinky
·
Utrustning Hej, någon som kan hjälpa mig med tips på ridstövlar som passar mig med korta vader? Jag har ett par crw active stövlar som passar mig...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: Solponny
·
Utrustning Det är så att jag köpte mina första tretorn i April 2008, då var det den gamla modellen jag fick. Gick efter ett tag sönder i...
Svar
13
· Visningar
1 502
Senast: ulle.j
·
E
Utrustning Har funderingar på att göra det eftersom det är så svårt att hitta stövlar som passar. Har haft ett par med dragkedja i ungefär två...
Svar
5
· Visningar
1 308
Senast: Express_Pearl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp