Stoooora bettringar...

simpan

Trådstartare
Har nu under OS-hoppningen sett att det är ganska många ekipage som har alldeles otroligt stora bettringar.

Jag som är dressyrnisse tycker att det är otroligt fult och ser heller ingen fördel med stora bettringar.

Något måste det ju vara så jag frågar bukeoraklet. Är det något speciellt bett som har dessa stora bettringar eller är det vanliga tränsbett med groteska ringar?
Finns det någon funktion med stora ringar?

Sv: Stoooora bettringar...

Ju större ringar desto mer "fullcheek-effekt". Det blir ju en större yta som tar emot när man tar i ena tygeln, och därmed blir tygeltaget tydligare för hästen. Som med bettskivor eller fullcheek, alltså! :idea:

vart hittar man sånna bett??

har en bild i huvudet men såå stora är dom nog inte som bilden i mitt huvud :D :rofl:

Galopphästar brukar ha stora bettringar.
Kolla in någon sida som säljer galopputrustning ;)

Ja, fast de jag såg på OS var mycket större än de man brukar se på galopphästarna.

Kommer ju tyvärr inte ihåg vilka ekipage det var som hade dessa bautaringar men det var flera stycken.
Ska forska lite i det där och se om jag kan komma på vilka och kanske bjuda på en bild, men det får bli ett projekt för morgondagen, nu är det godnatt...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 875
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 392
Senast: lilsan
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
26 071
Senast: Jahaja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 899
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka