Stooora senskydd?!

Van Remo

Trådstartare
Hejsan alla kära bukefalister!
Nu är det så att jag en längre tid har försökt få tag på extra stora senskydd till min bamsehäst, men ej lyckats hitta några. Så nu vänder jag mig till er gott folk!

Beställde ett par Venus Olympic, stl L (som ska vara väldigt stora i storleken) men dessa var på tok för små.:cool:
Någon som vet vad jag kan hitta stora senskydd, alt. specialbeställa...

Tacksam för svar!:laugh:

//Jonni

Sv: Stooora senskydd?!

Är det omkretsen eller längden som är problemet?

Min pålle är rätt grov om benen o eskadrons flexisoft har funkat gallant på honom. Men det är oxå det enda som funkat utan skav!

Lycka till i letandet:laugh:

Det är längden som är problemet, glömde skriva det. Han har väldigt lååånga ben, men de är inte så kraftiga.

Tack:)

mark todds senskydd är jätte stora! dom säljs i ett paket med bakbenskydd kostar ungefär 400.- :)

testa dom vanliga veredus skydden. jag har såna och dom är väldigt långa, har också problem med att alla skydd är för korta men dessa är lagom. dock går dom nästan omlott framtill... :angel: men då skydder dom ju extra bra :p

Ja vi har gjort det på hästar med väldigt långa ben och det har funkat super.

Jahopp, beställde de "gamla" Veredusskydden, men de var på tok för korta:mad::p
Mätte dem till 24 cm & det är precis lika långt som vanliga senskydd...

Jaja, nu blir det till att göra ett sista försök med de höga bakbensskydden:p
Det blir dyrt det här, att skicka tillbaka & ha sig:angel:...

Btw... är det någon vänlig själ som vet hur långa de "höga bakbens-senskydden" är?:)

Vet att dy`on har skydd man kan beställa i X-full. jag har haft Eskadrons höga baksenskydd innan dock inte på frambenen, frågan är hur bra dom sitter på framben tycker dom är mer formade till bakben,sen finns det ju inte flexisoft på dom:p
Annars kanske du kan prova Eskadron Cross country bakskydden och ha på frambenen dom är nog lite lite lägre än dom andra baksenskydden.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Barret
·
B
Utrustning Vart hittar man senskydd eller strykkappor till en liten B-ponny?? Hööks senskydd i storlek xs är för stora. Tacksam för svar!:laugh:
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka