STOORA täcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ysa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 313
Y

Ysa

Min hingst (2,5 år) har för tillfälligt Börjes Himalaya Regn täcke på sig i hagen. Hans täcke är i storlek 165 och jag hoppas att det passar i ryggen hela vintern men skulle hans få för sig att växa lite i bogen så fungerar det inte längre, täcket är nämligen redan utspänt till max i bogen.
Till frågan: Är det någon som vet om något täcke som är större, helst inte kostar så mycket eftersom han växer och helst har försäljning över nätet.

Finns det så lovar jag att helgonförklara er (jag börjar bli lite desperat).

Sv: STOORA täcken

Min kompis hade en shire som hon köpte extra tillägg i bogen till. Kommer inte ihåg vad det var för märke med det är som en platta som du knäpper bogspännena i kanterna på.
Det kan du kanske till och med göra själv :)

Är det ett längre (svårt att tänka mig :eek: :D ) du behöver så vet jag faktiskt inte...

Kolla med Homestaeds Heavenly Heavy Horses, www.hhhh.se ,tror jag. Dom importerar utrustning till shire och clydesdale, dvs dom måste veta var man får tag på stooooora täcken, kanske även lite billigare modeller. Annars får man ju söka kontakter hos dom som föder upp bjässar, dom brukar ha mer koll än oss med 135 hästar ;)

Hansbo Event är ofta stooora i storlekarna, framför allt i bogen som jag upplevt det. Min häst har 155 i täcken, men detta täcke, som är i samma storlek är så j-vla stort på honom att det är helt sjukt - han bara försvinner i täcket... Har hört andra säga samma sak att de ÄR stora i storlekarna, så kolla in dem - bra kvalitet för vettiga pengar. gör en sökning på nätet så hittar du ridsport butiker som säljer dem.

Jag har ett Horse Saver/Källquist täcke till min mycket breda och grova nordis, strl 155. Det har hon på innersta hålet fram i bogen, jag blev rent chockad, har ett regntäcke i 150 cm och det har jag på allra yttersta och ändå är det lite tajt.

Kan återkomma med hemsidan jag köpte det på sen, måste sticka nu tyvärr.

Borjes Himalaya er små i str så det bør være mulig å finne dekken som er større.

Ellers har Shires slik 'plate' for å sette i bogspennene så dekkenet blir større fremme. Jeg har sett slik hos OX HOrse Store....

Tack så mycket för alla förslag, jag ska kolla så fort jag kan.

Han är en shire, för tillfälligt ca 177 cm hög och VÄXER, så han lär bli fram för allt bredare. Bogen är väldigt smal i förhållande till bålen och korset är ett par cm högre än manken.

Han ska få ett Horsewear täcke men inte förrän han har växt färdigt (de kostar ju en hel del).

Tyvärr så passar inte den modellen till mitt täcke och inte Bucas bogförlängare heller.
Jag får nog ta fram nål och tråd och skapa eget i så fall.

Testa och prata med http://www.tahorseware.se/ Jag vet att dom har en maffig oldenburgare (stavning, noll koll) som jag har för mig hade stl. 165 innan och han borde ha växt ännu mer nu.
Tänkte att dom kanske skulle kunna hjälpa dig och dom har via internet...

Hoppas du hittar vad du behöver.

/ Kitara_

Tack så jättemycket. Där var ett antal täcken som borde passa Lillen.

MVH Ysa

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 758
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 360
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 504
Senast: Buck
·
Utrustning Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid...
Svar
12
· Visningar
2 099
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur