Bukefalos 28 år!

Stopp i magen

Boj

Trådstartare
Har vi fått konstaterat i Torsdags, man gav därför konstrast och order om ny röntgen dagen därpå. Samma sak igen, stoppet sitter på samma ställe och hade inte flyttat på sig sedan dagen innan. Veterinären bedömer det som att det kan handla om hår, vilket iofs är ovanligt men händer någon gång då och då.

Katten fick en rejäl dos med paraffinolja, hon fick även dropp samt ett lavemang. Nu så skulle vi vänta över helgen, hon äter och dricker men får nu endast äta blötmat.

Det jag funderar på är hur snabbt borde det komma igång om det nu kommer igång, för gör det inte det så måste hon opereras. Hon har bajsat lite igår, sedan var det slut. Idag på morgonen kom det lite mer, och det var löst vilket vi fått order om att se till så hon är/blir. Genom att ge paraffinolja tre gånger per dag, men kan man göra något mer månne för att hjälpa det hela på traven.

Jag lider verkligen med kattstackaren, då jag själv drabbats av detta en gång och det var minst sagt otrevligt när systemet inte vill fungera som det ska.
 
En mycket lätt massage kan stimulera, men det får vara väldigt lätt så man inte sätter tryck på känsliga ömmande delar.
 
En mycket lätt massage kan stimulera, men det får vara väldigt lätt så man inte sätter tryck på känsliga ömmande delar.

Vi får prova det helt enkelt, allt för att hjälpa till så magen kommer igång.
Ni har hon kluttat ur sig en liten klutt till, även den av lösare format. Vill inte kalla detta diarre, men helt klart löst.

Fortsätter väl att tanka olja och hoppas på det bästa, och att vi slipper vidare åtgärd i morgon.
 
En liten uppdatering då, katten har fått regelbunden insprutning med paraffinolja I går kom en stor hårboll ut den naturliga vägen, den var verkligen stor och nästan ingen avföring utan bara hår.

Katten är nu fullständigt överlycklig, kelig, sällskaplig och pratar så öronen håller på att trilla av en. Det syns att hon varit enorm påverkad av situationen, och jag är mycket glad för hennes skull då det där inte är kul när magen krånglar.
 
Det var förmodligen en mycket stor befrielse, och hon är minst sagt överlycklig. Hon har saknat sina kulor, hon fick ju inte äta torr mat på hela tiden vilket resulterade i att hon dessutom slutade dricka. Så var vi tvingade att lura i henne vatten också, nu har jag fått tips om ett foder för hårbollar så provar med det så får vi se om det fungerar.

Vi har ju haft en ganska omfattande renovering, i normala fall tvättar hon sig mycket men nu har det varit extremt förmodligen pga stress. Och därför har hon fått i sig mer hår än kroppen klarade av, allt är klart här också så nu hoppas vi att lugnet lägrar sig för katten igen.
 
hade samma, min katt fick gräs hjälpte med en gång, dotterns katt fick samma problem några veckor senare, hjälpte med gräs,
innekatter båda.
 
Det var förmodligen en mycket stor befrielse, och hon är minst sagt överlycklig. Hon har saknat sina kulor, hon fick ju inte äta torr mat på hela tiden vilket resulterade i att hon dessutom slutade dricka. Så var vi tvingade att lura i henne vatten också, nu har jag fått tips om ett foder för hårbollar så provar med det så får vi se om det fungerar.

Vi har ju haft en ganska omfattande renovering, i normala fall tvättar hon sig mycket men nu har det varit extremt förmodligen pga stress. Och därför har hon fått i sig mer hår än kroppen klarade av, allt är klart här också så nu hoppas vi att lugnet lägrar sig för katten igen.

Skönt att kisse mår bättre!

Jag är förmodligen jättetjatig :D men är det en situation som katten blir stressad av kan Feliway hjälpa. Mina kissar visade stört beteende efter pappa gått bort. Jag var tom till veterinären med den ena för jag trodde hon fått öronskabb pga överdrivet kliande och fick veta att min katt var frisk och i mycket gott skick! Feliway fixar givetvis inte allt och det fungerar inte på alla katter men för mina har det varit helt suveränt.

En dam som har ett kattpensionat i Dalarna använder det mycket i sin verksamhet och med tanke på att det är dyrt tror jag inte hon skulle använda det om hon inte såg resultat.
 
Skönt att kisse mår bättre!

Jag är förmodligen jättetjatig :D men är det en situation som katten blir stressad av kan Feliway hjälpa. Mina kissar visade stört beteende efter pappa gått bort. Jag var tom till veterinären med den ena för jag trodde hon fått öronskabb pga överdrivet kliande och fick veta att min katt var frisk och i mycket gott skick! Feliway fixar givetvis inte allt och det fungerar inte på alla katter men för mina har det varit helt suveränt.

En dam som har ett kattpensionat i Dalarna använder det mycket i sin verksamhet och med tanke på att det är dyrt tror jag inte hon skulle använda det om hon inte såg resultat.

Jag har Feliway och har även använt den, javisst är den bra men inget mirakel.
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 370
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 216
Senast: mackan
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 728
Senast: Egonson_
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 860
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp