Stor bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stor bebis

..fast jag kanske har stort bäcken :idea:
så att jag klarar av en stor bebbe.
Nåja.. ut lär den ju komma på ett eller annat sätt :D
 
Sv: Stor bebis

Det är ju bra :)
Det kan ju hända att bm var lite sarkastisk å tyckte att det är så många som gör snitt fast de inte har trångt bäcken :smirk:
 
Sv: Stor bebis

Jag måste bara fråga, varför har ni fått gå på ett andra UL?
Jag har gått i v 17 med alla mina barn (nr 3 beräknas anlända den 22/5) och det har varit det enda.

//C

p.s. Alexander Karelin vägde 6,8 kg när han föddes...
 
Sv: Stor bebis

Men jag fick också skrämselhicka när jag var inne på UL för att eventuellt sätta igång och då sa läkaren att den hör måste ut eftersom den är så stor, de trodde bebisen skulle ligga mellan 4.5 och 5 kilo ! Men det var faktiskt inte jobbigare att klämma ut honom. Storleken har ingen betydelse ;-)
 
Sv: Stor bebis

Jag fick göra ett andra UL eftersom BM blev orolig när min mage hade
växt så mkt sen förra mätningen.
Nu var det ingen fara men hon sa att det var för att hon hellre ville vara säker än osäker som hon skickat in mig för ett andra UL.
 
Sv: Stor bebis

Det låter ju så rackarns mkt med 4-5kg :eek:
Men jag är fullt övertygad om att h*n kommer att komma ut,
och det är det som håller humöret uppe :D
 
Sv: Stor bebis

Min lille pojk vägde 3,8 kg. Jag har svårt att tänka mig att det gör så värst stor skillnad om barnet väger ett halvkilo mer eller mindre. Har en kompis som glatt tryckte ut en 4,3 kg-klump i säte. O hennes andra barn vägde nära 5 kg. O hon tyckte inte att det var något att snacka om!

Så en liten bebis på dryga 4 kg fixar du nog som en dans. Nu vet jag ju inte om du är en väldigt liten människa, men har man bara "normalt" med plats så går det säkert kanon!

Själv längtar jag till midsommar, för då har jag förhoppningsvis klämt fram nr 2. O kanske jag tom hinner få bedövning denna gången?
 
Sv: Stor bebis

Fick göra ett UL i vecka 36 pga att barnmorskan inte kunde mäta hur stort barnet var med måttbandet.
Dottern hade dock bara extremt bra med plats och var alldeles lagom stor vid födelsen en vecka senare (50 cm och 3500 g)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp