stora bett

satanic

Trådstartare
någon som vet vart men kan få tag på bett i stl.16,5?
är nyfiken på vad det finns för alternativ till 2 o 3 delat om det ens finns det..:crazy:

Sv: stora bett

Sprenger tillverkar sådana bett, så en butik som säljer de betten borde kunna ta in ett sådant åt dig!
Finns både 2- och 3delat

Säger detsamma.
Vad är det för en monsterhäst som har en sån jättemun?

Ja säger det samma. Har börjat vid ny tränare och hon rekomenderade 2 cm kortare bett. Min häst har blivit helt fantastisk bra. Svarar bättre och inte orolig i munnen. Hade 13,5 och idag 11,5 på ett halvblod. Jag tror det är många som rider med för långa bett. Jag var en av dom.

här är 2 bilder på den häste o jag kan inte få in något mindre bett i hans mun
267571.jpg

267572.jpg

jag har ett 2 delat o ett 3 delat men var nyfiken om det fanns något annat bett i den storleken..

Blev orolig men det här bettet sitter ju perfekt. Vet tyvärr inte vart man hittar stora bett för mina har bara 9,5 och max 10,5 på tredelat.

Globus brukar ha både smått i stort, har du kollat?

hehe
de flesta brukar reagera så tills de ser honom..

globus har ej har varit runt i alla hästaffärer runt om där jag bor o inga vet något jag lyckades hitta ett 3 delat på horze men annars så har jag bara hittat 2 delat =(

Globus har väl en hemsida? O man kan ibland be aff ta hem, kan du inte kolla?

Hmhm...Är mest inne på islandshästar o affärer för dessa (alltså små bett), men Granngården har du väl? De brukar normalt vara trevliga o ta hem om man ber.

Nej, maxstl var 155.... :-(

Kan man inte höra om de gör större?

Du kan inte prova bettlöst kanske? Jag drömmer om Tärnsjös sidepull, bara pengarna ramlar in någon gång ska jag köpa det.

Titta på sprengers hemsida (www.sprenger.de) om det är någon tillverkare som har flera modeller i de storlekarna så är det definitivt dem!

Och folk som blir rädda när jag säger att mitt C-ponnysto har 13,5 cm :D :o

För att vara ärlig säger den där bilden inte mycket - jag skulle vilja se hitersta tygeln sträckt så att man "vet" att det inte sticker ut något på andra sidan utan att bettringen ligger stadigt mot kinden.

Din häst kanske har så stor mun du säger MEN bilder kan ljuga och vi har ingen aning om hur mycket av bettet som sticker ut på andra sidan (kanske inget, men det vet vi inte.) *nyfiken*

den ser precis lika ut på andra sidan.
alla som sett han i verkligheten tycker att det är rätt storlek oå bettet

tackar för sidorna

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: Zpunk
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd