stora bett

Sv: stora bett

tackar för sidorna
jo jag har tänkt på bettlöst rider ibland i grimma men inget jag gör när han är pigg som han är ofta då han inte riktigt vill lyssna..

satanic skrev:
tackar för sidorna
jo jag har tänkt på bettlöst rider ibland i grimma men inget jag gör när han är pigg som han är ofta då han inte riktigt vill lyssna..

Jo, tack jag rider på dunderdynamit ibland. Då rekommenderade djurtandvårdskliniken just Tärnsjös sidepull, skall vara lättare hålla in dunderdynamiten med den :angel: Nu rider jag i Börjes bettlösa, det går ju o tränar mkt så hästen ska lyssna. Men jag förstååår hur det känns när man far fram som en tok.

jo tack det är inga problem att rida i grimman på banan men när vi skall ut i skogen så blir han som en tossíg 3 åring eller i sandtaget när det helt plötsligt kan dyka upp en cross o den skall vi juh ta o jaga=)

Om ett delat bett är långt brukar det böja sig lite inne i munnen därav att man kanske inte ser så mycket på bara en bild.
Med ett rakt bett ser man ju lite tydligare?
Prova ett rakt bett i samma strl eller mindre?

/Lisa

har köpt ett rakt nu o det sitter lika tajt=)
har även skaffat ett sidepull som jag skall testa idag...

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
652
Senast: Zpunk
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka