Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har vi bara skrivna ord o då får man vara tydlig.
Att kalla hantering i stallet för arbete.. tja då skiner det sig.
det kallar jag uppfostran eller nödvändig hantering.
Att kalla hantering i stallet för arbete.. tja då skiner det sig.
det kallar jag uppfostran eller nödvändig hantering.
Om folk har lika åsikter så bildar de en grupp på F inte diskuterar olika metoder, filosofier, åsikter på ett diskussionsforum.
Som att rida Öppna på volt eller förvänd , fatta galopp ur sluta på en häst som har svårt att galoppera mm.........
Word are what we communicate with;
Säjer att "jag ridar dressage" då ska det se utt som dressage!
www.youtube.com/watch?v=ynsBZz-W4r8&reature=related
Du får faktist ursäkta mig...förstår att du tycker att detta var bra men som jag ser denna video, så drar Bent upp hästen med stången.
Hästen är helt ihopdragen fram, nosen i bringan och ser man sen bilden av Bent så har hästen på bilden helt lös tygel??? Lite av en falsk marknadsföring, enligt mig.
Där här ser för mig, lika illa ut som när AVG rider RK![]()
Lånar egen knapp...
Ni som är insatta....jag såg en träning i vårt ridhus igår. Ett ekipage som jag ser dagligen, red AR. Ekipaget kan inte gå i en hyfsad arbetsform, i balans i någon gångart.
Ändock ville tränaren, att de skulle gå i en väldigt kort skritt, och trampa? Eller i piaff, som tränaren sa.
Jag vet att tränaren är högt utbildad enligt Ar. Jag får inte riktigt in i mitt huvud, hur piaffen kan komma före resten av gångarterna, nästan lite som en egen gångart?? eller?
Obs; ingen hetsjakt mot AR, jag vill bara förstå av er....inte läsa Bents bok eller olika länkar....
(kan tillägga att det var en hel del annat som jag tyckte om, tex hjälpgivning med mellandelen, höft mm)
Jag kan inte annat än att hålla med tyvärr. Bent har gjort rätt många fina levader men det där var definitivt inte en av dem! Just det där som han vill få fram, lösgjordhet och på lång hals osv har helt fallit bort.
Hur kan en övning på att korta skritten vara bra för balansen när vi pratar om en häst med 4 ben o fyrtakt?
Det är bra mkt bättre att lära ryttaren vara följsam i en stor skritt- att lära sig känna var munnen är o få en jämn mjuk kontakt.
Man behöver inte lära hästar att ha en god balans. det är mer ryttaren som skapar obalansen o om man slutar att störa....
Om man då sätter hästen i obalans o anser att man ska lösa det verkar det väldigt ologiskt för hästen. För mig med.
Ja jag vet då inte, jag har aldrig varit med om att en kass ryttare har kunnat utveckla sina elever till en högre nivå iallafall hur pedagogiska dom än är. Trots allt måste du veta vad du pratar om i självupplevda scenarion, inte från en text ur en bok.