Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tack för hingstarna, ingen hornis idag heller. prövar i morgon igen..
KVÄLLENS FRÅGEROND :
- varför har hornisarna mindre GP?
Gissar att det är för att aveln är lite begränsad och det även är tur inblandat, inte bara pengar/pass
- vad gör man när ens ängar i ridcentret är smutsiga, eller hur ser man att dom e det? o vad ska man göra för att få dom rena? det står ju nog i den där gula spalten, men hur ska man som sagt få dom rena igen?
Kanske finns nåt annat sätt också, men mina får iaf ligga i träda (har dubbel uppsättning hagar så att de som används alltid är 100%)
- varför lyckas jag inte med målet att leka med 2 föl?? eller jag vet varför jag inte lyckas eftersom jag inte lyckas hålla schemat..men finns det inga andra metoder?? har lekt med massor av föl sedan jag fick målet för typ 2 månader sedan...
Gör du allt i rätt ordning? Har fölen 100% i moral när de är 6mån? Har du provat schemat jag lagt ut tidigare i tråden (jag lyckades inte heller med målet innan jag fick tag på det)?
- ser man säkert på fölet att det e en horning?? har skickat iväg nästan alla till frizonen..borde de säljas hellre? har tänkt att de har så dåligt GP men nu läste jag lillamys inlägg o hennes har 360+ ?"vanliga" har ju över 460 o så..
Vet inte om jag förstod frågan riktigt, men alltså, hornisbebisarna har ju horn när dom föds, annars är dom bara vanligaMan får ju ganska bra betalt av o skicka dom misslyckade till frizonen, tror inte man får bättre betalt om man säljer,
- har nån en fin fjordhingst till reserverade betäckningar? GP gärna över 400 en bit.?
i väntan på svar![]()
Kära Skuggan_! Det beror på om du är lättlärd eller trögfattad.
Nä, men det är klart du kommer lära dig! För mig tog det i alla fall någon månad innan jag började begripa något sånär vad jag pysslade med.![]()