Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Grattis till dig och er andra som skördar framgångar ;)

Själv är allt upp och ned, lite hektiskt är det allt på mina två jobb. Såg schemat i januari på te- & kaffehandeln, har inte ett enda pass inbokat då :( I den andra butiken kommer jag att få arbeta på, men det är som sagt inte så mkt och därför måste jag börja intensifiera arbetssökandet. Har dock två brukare jag ska träffa, måste ringa och bestämma något i morgon, men även det är som vikarie vid behov och det orkar jag inte leva på i längden.

Har funderat på att gå en utbildning genom AF inom restaurang och utbilda mig till kallskänka + eventuellt läsa upp någon kurs inom charkuteri. Fast jag blir så trött på mig själv (hur många ggr har jag skrivit det?), då jag hela tiden vill något annat, men inte vet vad. Så, jag skulle behöva bestämma mig på riktigt och sikta på det.

För övrigt funderar jag på att praktisera på en ICA-butik och se till att få lära mig systemen som används inom koncernen. Har ett ställe som jag med garanti kommer att få vara på, men som sagt, måste bestämma mig!

kl

Men gaaahh! Jag håller på att bli galen på det här, verkligen! Hur går det för er andra? I morgon ska jag få fingrarna ur arslet och ringa de där två samtalen som jag skulle ha ringt förra veckan. Vet bara inte när jag ska få tid att kunna träffa brukarna innan ju, är dessutom inte så sugen på att lägga ned energi på jobb som "bara" är för sjukvikariat. Har hittat några tjänster som ligger ute nu och som jag tänkte söka, men det verkar vara ett dödläge vad gäller arbetsmarknaden nu.

SUCK!

*kl*

Happ.. tänkte att jag också kan hoppa in här. Ni verkar ju vara ett rätt trevligt gäng! :)

Har suttit på samma jobb i lite mer än ett år nu. Vantrivs och mår piss psykiskt av att gå hit så jag kände att det var dags för en förändring.
Jag sökte jobb på en stor fabrik i närheten av där jag bor och fick dagen efter ett samtal från rekryteraren. Efter en kort telefonintervju blev jag frågad om jag var intresserad av att komma på en personlig intervju! :O I tisdags var jag där på intervju och jag gjorde tydligen ett jättegott intryck så de skulle kontakta mina referenser samt att de på en gång bokade in en hälsoundersökning åt mig. Om allt går vägen så får jag komma på en till intervju och ja.. om det går lika bra som den första kommer jag ha ett nytt jobb i början av nästa år.
Känns helt overkligt hur snabbt allt har gott och jag håller alla tummar och tår och hoppas innerligt på det bästa. Ett jobb där skulle nämligen innebära en betydligt bättre lön med fler förmåner och bäst av allt.. en arbetsgivare som faktiskt bryr sig om sina anställda. Jag skulle ha råd att unna mig lite nya kläder utan att få panik över hur mycket pengar jag har kvar och åååh.. naprapat <3 På måndag är det dags för hälsoundersökning med drogtest och så fort provsvaren är tillbaka lär jag få ett samtal om nästa intervju för rent kommer det provet att vara, utan tvekan! ^^

KL

Yes! Blev uppringd av ett ställe som jag sökt jobb hos och jag ska på intervju :banana: Är så trött på att drälla runt och vara arbetslös...

Hur gick det för dig?
KL

Nyss hemkommen från intervjun och det kändes jättebra faktiskt :)

Kl

Nu är januari och 2014 här! Måste hitta jobb nu! Det här funkar inte! Och jag har panik! Har kommit av mig i jobbsökandet, men jag ska ta upp det i morgon. Svårt och jobbigt bara! Jag står på kö till en utbildning på AF inom restaurang ju, men vet inte hur det går med det.

Jag är förbannad på AF. Fick hem en ny handlingsplan (som liksom den tidigare typ inte säger något alls) och på den står det att den upprättats tillsammans med mig. Say what? Jag har inte ens träffat min handläggare sen i somras!! :mad: När allt lugnat ner sig i livet och sjukskrivningen tar slut ska jag knata ner dit och vara ARG, kräva ett möte med handläggaren asap och kräva riktig hjälp! Jag är ensamstående nu och mina a-kassedagar är snart slut. Jag måste ha ett jobb så jag kan försörja mitt barn!

Jag blev också rätt trött på AF när jag skrev in mig där. Skulle gå och träffa en handläggare men det fanns ingen som hade hand om ungdomar på plats. Istället fick jag träffa en annan som kollade fundersamt på planen som de hade för ungdomar och sa "Är.. är det här allt? Är det här planen? Du ska tydligen gå hem och söka jobb på egen hand i tre månader.. Det är ju.. Va? Ska det här hjälpa ungdomar?". Tyckte att det var en rätt skön reaktion XD
Fick för övrigt aldrig jobb tack vare AF... fick lösa det på egen hand.

*KL*

Om ungefär en månad är jag (själv-valt) arbetslös för första gången i mitt liv! Har bestämt mig för att ta (minst) ett års sabbatsår och försöka jobba lite och bestämma mig för vad jag vill göra med mitt liv! Har bara pluggat fram tills nu. Är utbildad barnskötare men har som sagt aldrig jobbat som det, om jag inte räknar en dag nu i höstas då jag hoppade in på en släktings förälderkopperativ :o. Är faktiskt riktigt nervös då jag aldrig haft ett måndag-fredag jobb förutom praktiker. Ska jobba tre söndagar på min ridskola + x-antal jobbpass på mitt nuvarande extrajobb men annars är jag "fri som en fågel" och ska ge mig in i jobbletar-djungeln!

Ja jag tycker faktiskt att AF är ett skämt! Man borde väl kunna omorganisera på ngt sätt och kunna sätta in resurser direkt?! Det är väl dock en ekonomisk fråga förstås, men å andra sidan behövs det (ist för alla skattesänkningar tex.).

Jag sökte ett jobb som PA eftermiddag, kan man ringa och kolla om den kommit fram och har läst den redan i morgon efter lunch? Jag har hittat ett annat arbete som jag också tänkte söka, men dit tänkte jag ringa i morgon och ställa några frågor om tjänsten och liksom presentera min telefonröst (eftersom det är en kundtjänst).

Nej gud nej.. resurser kostar ju pengar. Det är ju bara oss ungdomar det handlar om, vad betyder vi? -.-' Det enda jag använder AF till i dagsläget är att kolla platsbanken. Det är nog det enda AF är bra till imo.

Sitter och väntar med spänning på att de ska ringa från Randstad och kalla in mig på en andra intervju. Hälsokontrollen gick ju bra så det är bara att hålla tummarna och hoppas att de behöver folk snart. Har ingen aning om var jag kan tänkas hamna om jag nu får jobbet. Finns ett par olika saker att göra på den arbetsplatsen som montör så det blir spännande att se vad som blir aktuellt.. om det nu blir det. Nervös? Japp..

Ett skämt är det minsta man kan kalla det...

Verkligen! Jag har varit arbetslös från 1/10 -13 och har fortfarande aldrig pratat med min handläggare! Jag fick ett brev efter att jag hade varit på inskrivning med namnet på denne men that's it. Helt sjukt egentligen...:mad:

Jag har träffat min en gång sen 1/6-13, och jag har ju ändå funktionshinderkod, då tycker jag att man borde få lite mer hjälp.

Jösses! Jag tycker att de är såna bakåtsträvare, inga smidiga lösningar eller kommunikation alls, bara meningslös information uppradat på massa papper typ...

Kl.
Jag sitter som på nålar och väntar på besked från Norge om jag får jobbet jag var på intervju till eller inte :nailbiting:. Lämnar in mitt exjobb den 31:a januari och det kunde sitta fint med ett jobb direkt! Inte min högsta dröm att bo i Norges fjällvärld med sambo i Köpenhamn, men vad gör man inte för ett jobb liksom?

Jag har också en funktionshinderkod (tror jag) men jag tycker att kontakten med min handläggare har varit rätt "ok" ändå. Jag har dock legat på ganska mycket, men har märkt ju längre tiden går desto mer av tänket "du är ju så duktig, det här klarar du själv" kommit fram. Det kanske är för att jag tagit så mkt egna initiativ och sökt flera jobb osv. Dock är det lite av min problematik, att jag inte kan fokusera på en väg utan vill ta alla samtidigt i en korsning och helt enkelt delar på mig.

hagel: Håller tummarna för dig! Distansförhållanden är inte unikt och fungerar på många håll. Hur länge har din sambo kvar och utbildar han sig inom samma område eller något annat?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka