Stora jobbsökartråden

Sista skiftet gjort och jag har ingen aning om nånting framöver. Ev lite timjobb. Men det får väl gå ändå.

Känns rätt så skönt just precis nu, men det går nog över snart...

Sparkontot är dock välfyllt (och a-kassedagarna många) så nån panik behöver jag inte ha på den fronten, men paniken över framtiden lär dimpa in som ett brev på posten inom kort.

Som nämnt tidigare i tråden har jag sökt ett gäng jobb. Ett antal av dem har jag redan fått nej, tack från. Och det lär bli fler sånna :p

Ja, nu har mitt kontrakt löpt ut med. Har ingen aning om hur det blir med timjobbet.. lär ju bli jäkligt lite timmar där känns det som, de har inte hört av sig till mig ang. jobb över 2 veckor nu :down: o antar att de kommer dröja bra länge till innan de ringer in en,,OM de nu ens kommer göra det då de har fler "timmisar"?! :cautious::crazy:

Tänkt gått till AF o skriva in mig idag men gruvar mig då jag måste fixa nån "aktivitet" inom ganska kort framtid i så fall..
Funderar på den där utbildningen genom Lärnia igen. Har för mig att de skulle starta en ny omgång nu i början av september.. fast då kanske jag är sent ute nu.. ingen aning. MEN är inte helt hundra på om det är helt rätt för mig.. min sambo tycker inte jag ska gå där i alla fall,, åtminstone så tyckte han det sist vi snackade om det..
Kanske en praktik på ICA (?) på en gång vore bättre? Eller ska man försöka ta sig in i Bageri/konditori världen igen?!
Gaahh, i'm so confused :crazy::confused::nailbiting: What to do? What to do?:banghead:

Ja, nu har mitt kontrakt löpt ut med. Har ingen aning om hur det blir med timjobbet.. lär ju bli jäkligt lite timmar där känns det som, de har inte hört av sig till mig ang. jobb över 2 veckor nu :down: o antar att de kommer dröja bra länge till innan de ringer in en,,OM de nu ens kommer göra det då de har fler "timmisar"?! :cautious::crazy:

Tänkt gått till AF o skriva in mig idag men gruvar mig då jag måste fixa nån "aktivitet" inom ganska kort framtid i så fall..
Funderar på den där utbildningen genom Lärnia igen. Har för mig att de skulle starta en ny omgång nu i början av september.. fast då kanske jag är sent ute nu.. ingen aning. MEN är inte helt hundra på om det är helt rätt för mig.. min sambo tycker inte jag ska gå där i alla fall,, åtminstone så tyckte han det sist vi snackade om det..
Kanske en praktik på ICA (?) på en gång vore bättre? Eller ska man försöka ta sig in i Bageri/konditori världen igen?!
Gaahh, i'm so confused :crazy::confused::nailbiting: What to do? What to do?:banghead:

Men hallå!! Har du inte varit in och anmält dig på AF än? :nailbiting: Då har du ju förlorat all din inarbetad SGI om du skulle bli sjukskriven (den får man ihop om man jobbat minst en månad). Alltid första arbetslösa dagen måste AF ha din anmälan.

SGI??

(Idag blir väl min första "riktiga" arbetslösa dag, eftersom kontraktet löpte ut igår..
Sedan har ja inte fått några jobb timmar nu i ca 2v. men ändå..)

SGI??

(Idag blir väl min första "riktiga" arbetslösa dag, eftersom kontraktet löpte ut igår..
Sedan har ja inte fått några jobb timmar nu i ca 2v. men ändå..)

Sjukpenninggrundande inkomst, om utifall du blir sjukskriven. Hoppas att du varit in idag, för AF är stenhårda. Går du dit i morgon har du tappat din SGI som blir 0 kr, i stället för nu när den beräknas på hur mkt du har tjänat sedan du fick vikariatet.

Okej, konstigt att jag inte har blivit informerad om detta tidigare. Det var helt nytt för mig och riktigt dåligt att ingen från Af sagt något.. :crazy:

Jo, jag åkte ner och skrev in mig strax efter jag skrev här, så det ska väl vara lugnt nu då. .. :cautious:

Nu sitter jag här och funderar på att gå runt med spontanansökningar till en mängd olika affärer osv. Men hur gör jag? I många affärer så är det ju bara vanliga personalen som är ute i butiken, men det måste ju vara lättare att få jobb om man kommer i direktkontakt med någon butiksansvarig/personalansvarig? Hemsidorna ger inte mycket hjälp heller. Många gånger står det bara "kontakta den butik du är intresserad av att jobba i" när jag kollar, och så finns kontaktuppgifter såklart, men jag vill ju träffa någon på riktigt för att öka mina chanser till jobb.

Hur går det för er? Här står det still. Inte ens ett tack, men nej tack på flera dagar. Men det lär ju komma. Satt upp som mål att söka två jobb om dagen. Får se hur det går med det, men det är värt ett försök.

Hur går det för er? Här står d et still. Inte ens ett tack, men nej tack på flera dagar. Men det lär ju komma. Satt upp som mål att söka två jobb om dagen. Får se hur det går med det, men det är värt ett försök.

Segt! Jag har i alla fall fått fler timmar än de jag ska ha i oktober, jobbar runt 25 h/vecka och det är ju 20 h extra/månad. Har även meddelat att jag kan ringas ut vid sjukdom på en arbetsplats (där butikschefen dock betedde sig illa, men det är bortglömt nu för jag var inte tillräckligt tydlig och hen likaså) där jag jobbade i våras. Står kvar som vikarie på assistansbolaget, så får se om det blir ngt av det framöver.

Ska träffa min handläggare på AF och ska då bestämma lite angående de övriga 50% jag inte har någon sysselsättning. Praktik eller någon form av personlig coachning tror jag kan vara aktuellt, fast jag och praktik är väl ingen lyckad kombination. Kan du/ni känna igen dig/er i det? Jag är verkligen duktig att arbeta, om jag får betalt. Om jag "måste" göra ngt för att få a-kassa eller annan ersättning blir jag bara omotiverad och oengagerad. Det känns som att jag arbetar och får hälften betalt, förstår ni mitt tänk? Skulle behöva ändra den inställning, men tro mig, jag har försökt.

:meh:

Hah! Promenerade förbi stallet idag, pratade med en som jobbade där (hon kommer ihåg mig från tiden då jag red där, så det var trevligt möte) och hon skulle hjälpa mig att kolla om de behöver personal. Hon trodde att det om inte annat kunde behövas lite helgpersonal ibland, vilket ju helt klart är bättre än ingenting.

Dessutom fick jag en briljant idé igår när jag var ute på hur jag ska inleda mitt personliga brev till ett jobb som ska sökas. För att inte glömma bort det så pratade jag in det i mobilen med hjälp av ljudinspelar-app ;) Såå nu ska jag bara hämta lite juice, sedan blir det till att skriva jobbansökningar.

Hah! Promenerade förbi stallet idag, pratade med en som jobbade där (hon kommer ihåg mig från tiden då jag red där, så det var trevligt möte) och hon skulle hjälpa mig att kolla om de behöver personal. Hon trodde att det om inte annat kunde behövas lite helgpersonal ibland, vilket ju helt klart är bättre än ingenting.

Dessutom fick jag en briljant idé igår när jag var ute på hur jag ska inleda mitt personliga brev till ett jobb som ska sökas. För att inte glömma bort det så pratade jag in det i mobilen med hjälp av ljudinspelar-app ;) Såå nu ska jag bara hämta lite juice, sedan blir det till att skriva jobbansökningar.[/QUOTE]

Får vi höra? ;)

Hur går det för er? Här står det still. Inte ens ett tack, men nej tack på flera dagar. Men det lär ju komma. Satt upp som mål att söka två jobb om dagen. Får se hur det går med det, men det är värt ett försök.

Har två arbetsintervjuer på måndag och en på tisdag, är lite nervös faktiskt. Inte så kul om jag blir nekad alla tre jobben på samma gång, då kommer jag känna mig trippel-sämst. :D:cry:;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka