Stora jobbsökartråden

Tog en paus från jobbsökandet för att jobba lite på mitt mående och bli av med stress. Men nu har jag uppdaterat och förbättrat mitt CV samt mallen till mitt personliga brev och har en bättre strategi för jobbsökandet. I morgon ska jag sätta igång på allvar igen, börjar ledsna på att vara arbetslös, känner mig nästan lite pepp inför det hela och har inte bara ångest :)

Nu är det nog dags för mig att joina här.. Börjar bli fruktansvärt tråkigt att gå utan jobb. Söker jobb inom lite olika branscher i hela Sverige. Satt t.ex hela dagen igår och sökte jobb och skickade in jobbansökningar. Även skickat intresseanmälningar till diverse företag och låter verkligen inte folk i min närhet missa att jag är ute efter jobb och att de gärna får hålla ögonen öppna/höra av sig om de vet om något. Börjar alltid om helt på mitt personliga brev till varje ny potentiell arbetsgivare.

Ibland kommer man ju över vissa annonser som bara känns så rätt! Blir så glad och exhalterad då, går händelserna i förväg och börjar planera massa, lägger extra energi på ansökan osv. Men jääh.. Sanningen är ju att det är väl så många som söker på varje tjänst så varför skulle just jag få den bara för att jag vill ;)

Men har precis börjat söka jobb igen, så får hoppas på att någon nappar snart!

Hittade ett jobb igår i den del av Sverige där större delen av min släkt bor, som jag blev så himla sugen på och tycker verkligen att jag gjorde en toppen ansökan, men mina drömmar lär väl bli krossade även här haha.

Suck.

Min anställning går ut nu i Januari och kommer nog inte få något förlängt utan blir tillbaka på timmar.
Har dessutom blivit väldigt trött på en kollega så skulle nog vara skönt med något annat, söker självklart annat med det går trögt i denna regionen.
Har hittat en möjlighet att bli egen företagare vilket vore intressant, men min stressade hjärna och totala okunnighet inom bokföring kanske inte hjälper till direkt. Sambon är inte direkt så på häller, vilket jag förstår då jag har en familj.

Uppdatering från mig:
Va visst ett tag sedan jag skrev här nu... Min situation just nu verkar ha löst sig, åtminstone något sådär :) Jobbar kvar på Sodexo (Tågstäd) vid behov = inte alls så ofta kanske ca5 dagar i månaden som mest. Men jobbar oftast helg-natt då så får bra med OB :)
Annars har jag fått en till anställning på ett annat städföretag (Hemstäd/Kontorstäd/flyttstäd) som jag trivs jättebra hos. Har varit typ vikarie där fram tills nu..(började i början av Ocktober) men den ena tjejen som jobbar där (Hon började 2veckor före mig) gör inte sitt jobb som hon ska... olika anledningar..så hon kommer få gå i slutet av månaden och då kommer jag få ta hennes plats :D:up::angel:
Men jag tar inte ut någon seger i förskott då inget står på papper än.. men är rätt säker på att de talar sanning så ja.. :)
Kikar fortfarande efter andra jobb. Inte för att jag kanske behöver men ändå..man vet aldrig när drömjobbet kan dyka upp eller något annat tragiskt sker med mina nuvarande jobb..:angel::p

Hur går det för er alla andra?

Uppdatering från mig:
Va visst ett tag sedan jag skrev här nu... Min situation just nu verkar ha löst sig, åtminstone något sådär :) Jobbar kvar på Sodexo (Tågstäd) vid behov = inte alls så ofta kanske ca5 dagar i månaden som mest. Men jobbar oftast helg-natt då så får bra med OB :)
Annars har jag fått en till anställning på ett annat städföretag (Hemstäd/Kontorstäd/flyttstäd) som jag trivs jättebra hos. Har varit typ vikarie där fram tills nu..(började i början av Ocktober) men den ena tjejen som jobbar där (Hon började 2veckor före mig) gör inte sitt jobb som hon ska... olika anledningar..så hon kommer få gå i slutet av månaden och då kommer jag få ta hennes plats :D:up::angel:
Men jag tar inte ut någon seger i förskott då inget står på papper än.. men är rätt säker på att de talar sanning så ja.. :)
Kikar fortfarande efter andra jobb. Inte för att jag kanske behöver men ändå..man vet aldrig när drömjobbet kan dyka upp eller något annat tragiskt sker med mina nuvarande jobb..:angel::p

Grattis! Håller alla tummar och tår! :) Kan uppdatera om mig själv lite senare.

Uppdatering från mig:

Jag håller på att söka jobb, men snabbt går det inte. Att skicka en ansökan är som att bestiga ett berg eller springa ett maraton och jag försöker komma på vad det är som gör att det är så svårt. Jag hoppas på att jag när jag vet problemet kan arbeta runt det på något sätt, kanske borde söka professionell hjälp, men känner inte riktigt att jag har möjlighet till det just nu. Jag känner att jag har bra förutsättningar så förr eller senare borde jag ju få något. :)

Jag börjar jobba i Värnamo 8/12 men har inget boende. Vad gör man med två hundar om man inte lyckas hitta något? Får man ta med hund på typ vandrarhem? Om det ens finns något sånt däruppe? Usch får ångest över denna flytt. Men jobbet är SÅ bra så tror att jag kommer trivas efter ett tag!

Känns konstigt att lämna hemma och flytta bort från tryggheten. Har inte ens en hundvakt i Värnamo :(. Hur har det löst sig för er som fått arbete på annan ort?

Jag förflyttades inom jobbet från Växjö till Stockholm. Som ni vet är det inte det lättaste med bostad i Stockholm...
jag bor i Gävle nu med sambon. Hunden på hunddagis vid jobbet, och så sover vi på hotell i veckorna. Vovva trivs jättebra på hotellet och är mycket välkommen där :)

Japp, nu har jag gjort det. Sakt upp mig från mitt slitiga stalljobb och står nu på darriga ben, arbetslös om två veckor och har inte en aning om hur jag ska klara mig. Visserligen har jag rätt till a-kassa, men en skral sådan. Men hellre det än att må som jag gjort det senaste året. Jag har inte haft ett liv. En arbetsplats med ständig brist på personal och en tjatig chef som vet hur man utnyttjar folk gjorde att jag jobbade 24/7 i princip, till minilön :grin: men dum som man är så kör man på och driver sig själv i botten innan man inser sitt misstag. Såååå.. Nu står jag här och vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Men satan vad jag sökt jobb ikväll och lämnat intresseanmälan till arbetsplatser! Just nu känner jag mig entusiastisk men fråga mig om ett par veckor när telefonen varit knäpptyst :p

En fråga bara, jag har letat reda på våra lokala och närliggande företag och skickat in intresseanmälan, även om dom inte söker personal idag. Jag har även registrerat mig och sökt via bemanningsföretag och såklart arbetsförmedlingen. Men finns det fler vägar att gå? Kan man få ett jobb genom att knata in till butiker/företag och personligen lämna in ett cv idag? Är det ens längre socialt accepterat att göra så nu för tiden i dagens pressade, stressade och ständigt upptagna samhälle?

Hur vet man vad man vill jobba med? Och hur vet man om någon vill anställa en?:arghh:

Om du hittar ett lämpligt svar på den frågan, kontakta mig! :yuck:

Jag har inte varit så aktiv i den här tråden under hösten, men jag söker lite jobb sporadiskt men utan så mkt engagemang. Har fortfarande kvar mitt vikariat på kaffehandeln, men hur länge vet jag inte. Januari ut är vad jag hört sist, men den jag vikarierar för ska träffa läkare/sjukgymnast då och kommer väl antagligen bli sjukskriven i 3 månader i taget om dennes rygg inte blivit bättre. Så, kanske april ut och sedan eventuellt maj, juni, juli.

Och ärligt talat? Jag känner bara att jag skulle vilja vakna upp i morgon och känna: ahh! :idea: En uppenbarelse liksom. Min grej är handel, eller är den det? Jag har ju alltid trivts bra, men tålamodet börjar bli sämre och eftersom jag bara jobbar 50% och det känns som 100% ändå vissa gånger funderar jag på om det verkligen är handel jag ska vara i? :confused:

Jag "vill" ju arbeta 100% och tjäna mkt pengar, men jag vet inte vad det skulle vara i för område. Just nu går jag 50% hos en arbetscoach (om det nu heter så) och vi diskuterar olika inriktningar och min förmåga. Jag förminskar ju den så in i bomben, och tänker mig yrken som "vilken idiot som helst skulle klara". Börjar väl inse och ta till mig de orden, att jag gör så och att jag faktiskt är jantelagen personifierad, och mer därtill.

GUD vad glad jag skulle vara om jag trodde stenhårt på att jag skulle kunna utbilda mig till typ dataingenjör eller något annat, på pappret, smart. Men just nu känns det orealistiskt.

Vilka är mina fördelar?

* Bra på service
* Noga
* Sakkunnig
* Street smart
* Stresstålig
* Ödmjuk

Ja, det är väl vad jag kommer på nu.. :arghh::cautious:

Senast ändrad:
Min grej är handel, eller är den det? Jag har ju alltid trivts bra, men tålamodet börjar bli sämre

Rätt yrke, fel bransch kanske? Du vill jobba med handel/service men kanske inte sälja det du gör just nu? Byter man bransch kan man ju också få en helt ny typ av kunder, vilket kan vara som ett helt annat jobb - på flera plan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka