Sv: Stora jobbsökartråden
Shit! Nu händer allting tror jag

Förra veckan blev jag uppringd och kallad till intervju, som går av stapeln den 16 oktober. Ett säsongsjobb på 4 månader som kallskänka.
Igår fick jag ett mejl av en annan arbetsgivare. En Fast/tillsvidareanställning som Konditor (mitt drömyrke).
Dock så ville denna arbetsgivare att man gärna hade något slags stöd, alltså typ nystartsjobb eller liknande, vilket jag kan erbjuda. MEN då jag är "nyutbildad" och inte har så mycket arbetslivserfarenhet som konditor, blir jag osäker på om jag "duger". Som konditor behöver man tempo då det oftast är mycket att göra och jag är rädd att jag kanske inte riktigt har det rätta tempot i mig ännu...(visst, det kommer med tiden men arbetsgivaren kanske kräver att man har det från början?!)
I morse när jag tänkte kolla upp numret till kondiset ovan så hade jag fått ett nytt mejl av en annan arbetsgivare. Också denna en fast/tillsvidareanställning men här som ett Cafébiträde.
Så nu är jag rätt kluven över hur jag ska göra. Ringa dem ska jag så klart göra, men till vilken av dem ska man ringa till först?!
Lönerna skiljer sig en aning åt också. Som konditor ligger lönen runt 21-22.000kr och som cafébiträde runt 16.000kr före skatt.
De som gör mig orolig är att jag tidigare har blivit "lurad" av en arbetsgivare när jag hade särskilt anställningsstöd, helt plötsligt "kikade" dem mig men ville ha mig kvar som praktikant istället...

*lång historia*
Och detta ligger kvar i mitt bakhuvud och gror, jag vill ju inte bli lurad till fastanställning och sedan bli av med jobbet lika fort igen :/
Hur hade ni gjort i min situation?