Sv: Stora jobbsökartråden
Nu står jag och är rätt kluven, hur ska jag göra?!
Som ni vet har jag ju påbörjat min praktik på Konditoriet förra veckan. (Skulle vara från Måndag till Fredag för att se hur allt gick och vilken "nivå" jag var på. Sedan bestämde vi förlängning på praktiken fram tills obestämd tid.. fick 3 veckor extra av AF)
NU idag ringde även Kallsänksjobbet mej (kunde dock inte svara då jag jobbade så jag vet inte om jag fått jobbet eller ej)
Ringde nyligen upp min "chef" och kollade lite med honom om han trodde jag var redo för anställning efter dessa 3 veckor, men fick till svar att han inte alls visste och att han trodde jag behövde längre tid men att det var svårt att säga. Han kunde inte lova mig något datum.
Själv tycker jag att jag har förbättrat mig, speciellt de 2 senaste dagarna, men enligt han behöver jag mycket mer tempo, osv.
SÅ frågan är ju om hur länge det kommer ta tills han tycker jag är redo för SAS.
(Han säger också att " även om jag hade SAS med 85% "bidrag" så skulle jag ändå kosta honom ca 10.000kr vilket är för mycket idags läget , pga mitt tempo,mm.
Ska också säga att förra ägarna hade kört företagets ekonomi i botten och den nya ägaren/Chefen håller på arbetar upp ekonomin just nu..)
Så nu sitter jag här och är kluven om hur jag ska göra?!
Jag är i stort behov av ett jobb så snabbt som möjligt.. (Speciellt nu när vi ska flytta till större lägenhet) men frågan är om jag ska stanna kvar på praktik och "träna upp mig" någon vecka eller kanske tillomed månader?

ELLER ta jobbet som kallskänka?
"Problemet" med kallskänksjobbet är att det bara är ett säsongsjobb 4-5 månader med utlovad 31h eller mer arbetstid i veckan.
Jobbet ligger vid en "skidanläggning" och ligger 5 mil enkel resa från där jag bor. Lönen är säkerligen ingen höjdarlön, kanske runt 112kr/h (?)
Möjligheten finns ju att konditori jobbet finns kvar men själv tror jag det är en mycket liten chans :/