Sv: Stora jobbsökartråden
Alltså jag blir ju knäpp! Nu ska jag provjobba hos den här brukaren och samtidigt jobba i de båda butikerna. Eftersom det är ett provjobb, så kan jag inte säga ifrån mig tiderna på butikerna eftersom om jag gör det, och inte får jobbet som personlig assistent, så har jag inget jobb öht.
Det innebär att från och med onsdag, så kommer jag jobba i två veckor i sträck + att det inte ens är säkert att det går att lösa i december eftersom det här provjobbet endast är ett provjobb, vilket innebär att om jag får det efter provveckorna, blir det för tight att säga till butikerna att jag fått ett annat jobb, när trycket är som högst i december och de räknar med att jag ska jobba de schemalagda tider jag har. Om jag däremot hade fått jobbet direkt med en längre provanställning så hade jag kunnat säga åt butikerna att de får försöka hitta någon annan, för nu finns det ändå tid för dem att både hitta någon att skola in innan den värsta julruschen drar igång.
Och OM det går att lösa i december så kommer jag att behöva jobba ca 3 vecka i sträck för att få det att gå ihop + över exakt hela julhelgen. Visst, bra med pengar, men det känns på förhand som att det kommer att bli för hårt... Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, för ni hör ju hur det låter och med min historia med utbrändhet så är det lååååångt ifrån optimalt. Så jag ser det så här, att jag får bita ihop nu under två veckor och sedan se vad deras utlåtande blir. OM de vill ha mig, så får de se till att pussla lite.
En annan grej som får mig att bli lite osäker är att de hade haft så dålig framförhållning, med ett flertal provanställda som inte blivit kvar. För mig är det en varningsklocka, eller så är de bara extremt kräsna. Egentligen har de två assistenter, men en har slutat och brukaren och dennes äkte hälft har inte ordnat med detta. Och är jag bara en nödlösning för stunden, då känns det ju inte alls bra. Makarna i sig kändes väldigt trevliga, men är äldre och jag vet inte vad jag kan förvänta mig. De ställde frågor som om hur jag reagerar om jag får en tillsägelse/avhyvling

Osv.