Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Usch, det där lät ju inte alls roligt :( Hoppas att det dyker upp något annat snart så att du har möjlighet att söka dig därifrån.

Monifa: Hur har det gått?

kl

Jag var på en intervju igår på en juicebar och fick hoppa in och provjobba två timmar idag så det var snabba puckar här :) Vad jag vet så var det två till som har provjobbat för samma tjänst så nu väntar jag nervöst på att bli uppringd vilken dag som helst :nailbiting:

Imorgon har jag dessutom en IKEA-intervju inbokad, var på deras gruppintervju i fredags och nu är det en enskild intervju. Dock är det en tjänst på väldigt få timmar/veckan så jag håller alla tummar och tår jag har på juicebaren :)

Usch, söker jobb igen och det känns hopplöst. Är inte arbetslös utan jobbar med det jag är utbildad till men trivs verkligen inte alls på mitt jobb och känner mig helt felplacerad! Blir inte bättre av att företaget som driver kliniken inte har den blekaste aning om branschen överhuvudtaget. Det finns knappt någonting att göra på mitt jobb.

Nu har jag jobbat i snart 1,5 timmar och telefonen har varken ringt en enda gång och ingen har kommit in genom dörren. En bokad patient idag som egentligen är en sköterskepatient, men sköterskan är hemma och vabbar.
Det finns noll kundunderlag på den här kliniken och jag känner att jag inte får chans att utveckla mig överhuvudtaget!
Den mesta tiden här går åt till arbetsuppgifter som jag inte skulle behövt plugga i 5,5 år för att kunna utföra...

Tyvärr verkar det vara rätt dött på arbetsmarknaden just nu.

Usch, vad tråkigt :(. Hoppas att du snart hittar ett mer utvecklande jobb!

KL.
Idag går ansökningsfristen för drömjobbet ut! Men jag har inga stora förhoppningar, har totalt sökt 16 jobb och bara hört från fyra. Tre avslag och en som skulle sända ansökan vidare till avdelningschefen, så iaf en positiv grej :). Börjar så smått undra vad som är felet med mina ansökningar O_o.

Var glad att du får det iaf! Jag har sökt massor av jobb utan någon som helst respons. Det är ganska frustrerande...

*kl*
Idag har jag hittat ett jobb som jag passar perfekt till, har sökt det också såklart ;) Hoppas bara få kontakt så snart som möjligt :)

Precis. De frågade på af om hur många jobb man sökt och hur många man fått svar från. Jag kunde nog säga att jag sökt runt 15 jobb men bara fått svar från 3-4 st... *suck*

Det här låter som tråden för mig just nu. Jag har precis kommit in i jobbsökar''hobbyn'', men dessvärre har jag inga större förhoppningar. Jag saknar gymnasieutbildning, och det ligger mig definitivt i fatet. Jag var väldigt sjuk när jag var yngre, och blev sjukskriven efter nian tills förra året, därav ingen gymnasieutbildning.
Jag läser in gymnasiet på Komvux på distans nu på tre terminer, och distansen gör att jag är väldigt flexibel och inte skulle ha några problem med att jobba simultant. Jag är klar i maj, med väldigt höga betyg och bra högskolebehörighet, men saken är den att jag nyss blev av med mitt CSN på grund av episkt strul från Försäkringskassans sida(lång historia). Jag kan inte söka nytt studiemedel förrän i januari. Så nu sitter jag här med lån på lägenheten, bil och häst och inte ett öre i inkomster. Inte så himla kul, men jag jobbar mer än gärna. Det har jag haft som ambition länge, men alltid varit medveten om hur fattigt mitt CV är och inte vågat söka något.
Som sagt, på papper ser jag inte direkt ut som den perfekta sökanden, utan gymnasieutbildning, utan arbetslivserfarenhet och dessutom heltidspluggande, men jag tror att min personliga lämplighet är hög för serviceyrken. Jag är öppen, positiv, lättlärd och ser hyggligt bra ut. Frågan är väl om man ens får chansen att tillämpa och visa upp sin personliga lämplighet om man på pappret ser ut som en mardrömsanställd. Mitt CV är ju ganska tomt...
Är det någon som fått jobb utan varken gymnasiet eller erfarenhet? Fått komma på intervju? Finns det något hopp? Hittills har jag sökt allt jag sett inom 8 mils radie, men inte hört något alls än...

Har också hittat ett perfekt jobb för mig. Ska bli spännande att se om det blir något av det. Det blir en helt ny "bransch" för mig isåfall :)

Men åhh! Säg inte så... Fast det är väl precis så som jag har känt också, att det är indikation på att det varit problem tidigare. Tänker att jag kanske kan testa en vecka till att börja med och sedan se om jag behöver en vecka till på mig för att känna av. Känner nog ganska snabbt hur det fungerar och om det är något för mig. Förhoppningsvis får jag möjlighet att prata lite med assistenten som redan jobbar där och höra vad hen tycker om arbetsmiljön osv. Plus att jag får säga till om att jag vill skriva något papper första dagen inför de här två provveckorna, så att jag får den lön jag ska ha.

Alternativet är att helt skippa det och söka mig efter andra arbeten så länge. Jag är lite tveksam till att jag kommer att fixa så många arbetsdagar i sträck utan att bli skadad igen (i psyket då :cautious: :D). Där jag arbetar nu kommer jag efter jul att få max 25% tillsammans, plus vid eventuell sjukdom. Det är inte mycket, men det är åtminstone bättre än ingenting samt att jag får ju "stämpla" upp resten (har aktivitetsstöd genom FK eftersom jag är inskriven på AF på arbetsmarknadspolitiskt program).

What to do?? :crazy:

Jag håller nog med shetlandskusk, var försiktig.
Det är viktigt med ett jobb, men ens hälsa är ändå viktigare :)

Jag var ju på intervju förut, hade jag bara haft körkort så hade jag fått det.
Jättetrist verkligen, men bestämde mig för att försöka få ett banklån så jag kunde fixa körkortet.
Trodde inte jag skulle få det utan jobb, men det fick jag tack vare att sambon jobbar :) Så nu känns det lite lättare igen :) Ska kolla upp om tjänsten finns kvar, isåfall har jag chans att få den :)

Använde de ordet avhyvling?
Isåfall hade jag aldrig tagit de om jag varit du. Never ever. Jag är van vid brukare med psykiskt sjuka anhöriga och jag fixar det, krävande anhöriga är inget ovanligt. Men jag kan inte rekommendera det till en "nybörjare" inom personlig assistans.

Jepp, avhyvling var ordet... Känner att en annan typ av PA-tjänst vore bättre. Som sagt, har varit både utbränd och haft djupa depressioner så läget känns inte optimalt (med allt jobb jag har framför mig resten av året) + att magkänslan säger mig det den gör. Nää, sover på saken och ser hur jag känner i morgon!

Tyvärr hade han inte plats nu men han skulle kolla med tjejen som ersatte mig tjänst. Han ville gärna ha tillbaka mig men det måste finnas jobb till mig också (med all förståelse) och tjejen pendlar mellan ön och Kristianstad så han ville la veta lite hur länge hon hade planerat att vara kvar.

Men ska på intervju på en annan gård på måndag :bump: Får och dikor! Så håll tummarna :)

Håller tummarna

KL
Jag ska också på intervju :banana: i Borlänge så det är liiiite närmare hem (och antagligen lite mer liv :p)

Sök jobbet jag länkade dig, då blir det ännu närmre hem ;)

Monifa: Jag har ju helt missat vad du har för utbildning och/eller vad du jobbat med tidigare, men är det avbytare du är?

Här är en till som börjar funderar på om man ska bytta jobb... Är alldeles för mycket ansvar på jobbet, jag vill inte behöva ta så mycket ansvar. (Sen att jag har för stora krav på mig också gör det inte bättre.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka