Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Jag vet inte riktigt hur jag skulle valt om jag var du. Bra betalt är ju gött, men å andra sidan känns det inte lika hemskt att jobba på sommaren om man får vara ute och (förhoppningsvis) trivs bra med jobbet.

KL
Jag kan till sist känna att jag fått bra besked, och att jag till sist kan få börja leva mitt liv. Förra veckan började jag jobbet som städare. Väldigt ostrukturerat företag och de som är arbetsledare har ingen direkt koll på något... Sen var jag ju på intervju för ett miljöjobb i förra veckan, och idag fick jag information om att jag har fått tjänsten!!! Det känns otroligt bra och jag börjar redan nästa måndag. Det jobbiga är att det är 13 mil hemifrån, och jag har sambo, katter och häst. Men det får lösa sig helt enkelt. Ska försöka hitta en medryttare, har snälla stallkompisar, snäll sambo och har vänner i närheten av jobbet där jag hoppas på att kunna få bo litegrann i veckorna så jag slipper åka hem varje dag. Det är ett vikariat på typ ett år så det är ju inte för evigt. Jag fick en otrolig chock när de ringde. Jag började gråta av glädje när vi lagt på luren.

Känns så konstigt. Jag har sökt jobb i typ ett år. Bara fått komma på en intervju under hela den tiden. Sen sista två veckorna, två intervjuer och två jobb! Hoppas det lossnar för alla er andra som är arbetslösa eller letar efter annat jobb. <3

Grattis!! Det är så roligt när det släpper och går lite bra för en gångs skull! Förstår din glädje :) Även om jag själv får stora skälvan när jag blir erbjuden ett jobb...

kl

SUCK! Var idag på den arbetsplats där jag har "arbetsträning" som det så fint heter, men det ger mig verkligen ingenting! Jag antar att jag är väldigt otacksam, min syster ställde upp på kort varsel och fixade in mig på stället, men det var som sagt bara en nödlösning. Känner att jag vill hitta något annat, som ger mig mer, men vet inte vart jag ska börja. Har tappat energin lite, har så mycket att stå i att luften rent sagt har gått ur mig.

Jag har i alla fall planer på att söka utbildning till hösten, som behandlingsassistent. Det är en 2-årig yrkesutbildning på distans och tanken är att jag ska jobba och plugga samtidigt så jag slipper att ta mer lån. Det som står i vägen för mig nu är att jag inte kan koncentrera mig överhuvudtaget, särskilt inte på saker jag måste lära mig. Har ni några tips på hur man livar upp hjärnkontoret på ett roligt och bra sätt? Tänker att jag skulle börja läsa böcker igen, men en roman är alltid trevligare än kurslitteratur :wtf:

Jag måste också komma till ro med mig själv, jag har en tid inbokad hos kurator i februari och jag bävar inför det, men nu kan jag inte fortsätta på det här spåret längre, jag måste bestämma mig och göra något av livet. Jag har varit inne på behandlingsassistent tidigare, och känner att det är rätt spår för mig.

:arghh::yuck::rage::cautious:

Jag har sökt ett jobb som jag blivit uppmanad att söka av min arbetsgivare, de har en ny brukare ute som söker assistenter och där finns alltså en stor chans att jag kan få ett jobb. Håller tummarna på att jag får komma och träffa brukaren, så att jag får känna på hur det funkar mellan oss.

Hur gick det? :D *håller tummar och tår*

---

Har suttit hemma i två veckor nu och bara jobbat typ 1½h 3 dagar/vecka eftersom att jag sagt upp mig/blivit uppsagd. Har inte sökt jobb, har hoppats på det bästa så att säga.. Så ringer Randstad idag.... På måndag börjar min introduktionsvecka och veckan efter börjar jag som montör. JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG! Helt sjukt! <3

Jag fick jobbet!!!! :D YAAAYYYY!!!

Tack för hållna tummar och tår!

Och grattis förresten!! :D

+ Marty: Kändes superbra! Är urkass på intervjuer, liksom idag, men tror och hoppas att brukaren tycker att jag var lugn och trevlig. Bara att hoppas att jag är var den av de sökande som gjorde bäst intryck ;-)

Fick ett telefonsamtal från min arbetsgivare idag (där jag var på intervju för en annan tjänst) och brukaren tyckte om mig! Däremot så sa arbetsgivaren inget om hur brukaren tyckte om de andra som var på intervju så jag kan inte ropa hej ännu. Av anledning jag inte kan dela med mig här, så kommer det slutgiltiga svaret att dröja till nästa vecka. Hoppas, hoppas!!

*KL*

Hej ni som kan det här :D

Jag ska på intervju (:banana:) för ett jobb som kräver utdrag ur belastningsregistret. Ska jag beställa det redan nu, och (förhoppningsvis hinner det komma innan intervjun då) ta med till intervjun eller ska jag vänta?

Jag skulle beställa det på en gång och ta med det till intervjun om det hinner komma innan dess. Det skadar inte, snarare tvärtom! :)

Jag skulle beställa det nu. Det skadar ju inte att ha heller. Har för mig att det är giltigt i 1 år.

Skaffa det så fort du kan, bättre att ha det i tid så slipper det dra ut på tiden senare.. :)

Själv har jag påbörjat en praktik på Subway här i stan, som efter 3 veckor ska leda till anställning om allt går som det ska. (D.v.s. om jag lärt mig allt och sånt).
Idag var min 3:e dag där och jag börjar fundera om detta verkligen är rätt för mig?! Jag har (som jag även berättat tidigare) alltid haft lite problem med mitt tempo, och när man jobbar på subway eller andra liknande resturanger så är tempo ganska prio ett. + att man ska vara trevlig mot kunden samtidigt.. o där blir det lixom lite problem för mig. Jag är inte alltid den socialaste personen, spec inte inför nya personer, blir lite "blyg" och "tillbakadragen"..typ men det är inte något jag snabbt kan ändra på utan det är just mitt tempo.

Har lärt mig alla mackors innehåll nu, dock kan jag bli stressad och få blackout i nån sekund ibland, vilket i sig gör att det tar längre tid. Det ska gå SNABBT att lägga på pålägget (Köttet/grönsakerna), så snabbt att när jag tycker jag är snabb så är de andra ändå mycket snabbare. :crazy:
Visst det var min 3e dag idag men kommer jag nånsin hinna lära mig öka tempot o få det snyggt på mackan (o vara trevlig mot kunden) samtidigt, på mindre än 3 veckor ??
Är tveksam om subway kanske är lite för stressigt för min del ändå? Vad tror ni?
+ att detta är en väldigt stor chans för mig, har haft ganska många chanser på jobb hit o dit men har alltid fallit på mitt tempo. o säger jag till min sambo att jag är tveksam på detta så vet jag inte vad han kommer säga :/ Då jag behöver ett jobb NU, o mina chanser inte växer på träd precis..
+ att man ska kanske inte vara så "kräsen", vilket jag heller inte är men ja...kommer jag lära mig o kommer jag palla trycket?
En vanlig butik kanske vore bättre? Fast där är det (vad jag hört) mycket svårare att få jobb istället..

Vill gärna ha era åsikter?
Hur hade ni gjort?
Har ni tips på jobb som kanske skulle passa mig? :angel:

Senast ändrad:

Hastighet lär du dig. Och vartefter du blir säkrare i det tror jag även du blir säkrare och kan le mot kunder när du tar deras beställning.

Jag är rätt blyg i vanliga fall, men i mitt yrke har jag en stolthet och en kunnighet som gör att jag inte är lika blyg. Tex hatar jag att ringa främmande i telefon, men när jag gör det i yrket är det inga problem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka